2010-11-09, 22:22
Medlem
trolololols avatar
Jag har precis lagt smort in händerna med HTH som så många gånger innan. Men det bränner så ini helvete varenda gång, det är nästan så att det faktiskt gör ont. Jag har alltid inbillat mig att det betyder att den "fungerar", men är det verkligen så?

Varför bränner det över huvud taget?
Citera
2010-11-09, 22:25
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trolololol
Jag har precis lagt smort in händerna med HTH som så många gånger innan. Men det bränner så ini helvete varenda gång, det är nästan så att det faktiskt gör ont. Jag har alltid inbillat mig att det betyder att den "fungerar", men är det verkligen så?

Varför bränner det över huvud taget?

Det visar inte att HTH fungerar, men däremot visar det att huden är riktigt torr. Börjar du smörja in oftare så sluter det bränna också!
Citera
2010-11-09, 22:34
Medlem
BillBraskys avatar
tycker ja också att de känns som, asså att när de bränner så ska de funka. hade exem innan så ja öppnade såret och tryckte ner salva där och ja det sved! gick dock inte över
Citera
2010-11-11, 18:58
Medlem
nbks avatar
Det beror på mjölksyran (en lätt AHA-exafoilant, listat som Lactic Acid i din kräm) tränger ner i torrsprickor i huden och börjar "jobba". Det går över efter ett tag när fuktbalansen är jämn. Såtillvida att det inte är du själv som rubbar fuktbalansen med något uttorkande; Ex tvål.
Citera
2010-11-11, 21:32
Bannlyst
Själv använder jag starka steroider till händerna (tredje gradens hudkräm), i början var det som om händerna skulle börja brinna ungefär.
Citera
2010-11-13, 20:10
Medlem
Det är syran. Morsan köpte en flaska hth till mig med motiveringen att det här, minsann, det är riktig lotion det. Jag rakade benen, o smörjde in mig. Fyhelvete vad det sved, det var det stördaste jag varit med om, benen blev helt röda o fick små svullnader. Fuck off, hth, sa jag o tog fram fettkrämen.

Grejen är den att alla snackar om att syror är så himla bra, men min inre logik säger mig att ingenting som svider o bränner kan vara nyttigt? Vet att vill man ha riktigt riktigt fin hy i ansiktet ska man köra på syror, men enda anledningen till att huden blir finare av det är ju att syrorna hela tiden peelar bort det översta hudlagret så att det alltid är ny, fin babyhud som syns, o det är definitivt inte nyttigt eftersom den huden är mycket mycket känsligare än lite äldre, grövre hud. Klart man kan reparera det med krämer med ännu mer syror, men liksom... Nej... Smörj händerna med nåt riktigt fett i stället, det blir dom skönt mysiga av o man slipper brännandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in