Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenbajs
Ok, absurt förstainlägg möjligen, men here we go:
Har länge funderat på det här med BDSM. Jag har full förståelse för att våld, smärta och dominans lätt blir entanglat med sex. Det är helt enkelt rätt nice, både att vara givare och tagare.
Men jag kan inte för mitt liv förstå BDSM-scenen. Så fine, vi vill blanda in våld och smärta. Men varför i hela friden skall man hålla på och binda upp varandra som ett stycke kassler? Eller hålla på och rappa på röven med 10 olika piskor? Det är som man vill __ritualisera_ skiten på nåt sätt.
I andra ord, varför detta maskineri kring överförandet av smärta?
Om man vill tillfoga/få smärta, varför inte bara några hårda knytnävslag i magen eller huvudet? Den gamla klassiska hammaren/bollträt mot telekatalog lagd an mot kroppen?
Mer generellt, det finns ju så många sätt att ge "ofarliga" skador som ger fullständigt okontrollerbar intern smärta i kroppen. Varför denna fixering vid svidande, ytlig smärta från rapp, rispningar etc?
Att bli bunden handlar om frihetsberövande, tvång, underkastelse. Att "tvingas" göra saker som man egentligen vill göra.

För egen del är jag dock inte intresserad av rep. Föredrar bojor i skinn.
Att man har olika piskor är för att de tar olika. Vissa smeker, vissa är hårda, vissa är skarpa osv.
Under en session byggs piskningen upp och man (jag) blir hög på endorfinerna. En otrolig känsla! Att bara gå los och piska är ingen hit. Möjligen om det ska vara som bestraffning.