Jag tycker n s lnge att det r underhllande! Det r ju fortfarande The Sims, fast de har tagit bort och lagt till en massa istllet. Bygget r ju inte detsamma verhuvudtaget som i vanliga Sims. Detsamma gller inredning, nr du ska vlja klder till din sim m.m. Men det r ju ocks fr att de vill att hur man n gr s ska det fortfarande vara en medeltida knsla ver spelet.
Jag har hittills spelat som ngon drottning eller liknande. Och det jag har spelat n s lnge r kul! I brjan av spelet tyckte jag att det inte var s jvla kul som jag hade hoppats p. Men det var mest fr att det var en massa nytt att lra sig och att man var s ovan. Men ju mer man kom in i det desto mer roligare blev det! Man fr hela tiden uppdrag och inom varje uppdrag s r det en massa "smuppdrag" eller uppgifter kanske man ska kalla det fr.
Jag hade bland annat ett dr jag skulle avla! S jag fick skicka ut brev till stadens alla invnare och bertta att jag skulle hitta mig en friare. Efter det ploppade det upp 10-15 stjrnor med ansikten i p olika mn som var sugna. Av dessa skulle jag vlja tre. Men jag tnker inte avslja allting, fr d r det ju inte roligt fr er sen!
Dessutom under och mellan varje uppdrag s har du vardagliga grejer du ska gra fr att f ditt rike att "flyta p". Kan vara exempelvis att skriva fredshandlingar, lyssna p folks nskeml, skicka brev och massa. Bland annat en gng nr jag skulle lyssna p folks nskeml dk det upp ngon stackars sate som ville ha 50 simdaler till ett litet hemligt projekt han skulle ha i sin kllare. Minns inte riktigt vad det stod, men det skulle rcka till olika verktyg, rep och isolering "s att man inte skulle kunna hra ngon skrika nere i kllaren". Haha!
S n s lnge tycker jag helt klart att man ska testa p det iallafall! Men r du bara ute efter att bygga som i resten av Sims-spelen s r det hr inget fr dig. Man kan sga att du bygger precis som du gr i Heroes of might and magic. Du klickar p en ikon och ngon hundradelssekund efter s r byggnaden p plats.