2011-03-22, 20:56
Medlem
Lars Vinterdcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invasion
Jo har testat lite... knns vl inte helt verraskande, lite meh, hittills. Spelar som smed just nu och fattar inte vartfan jag ska hitta malm.

Nja vrt att prova iaf. Hoppas det lser sig med malmen
Citera
2011-03-22, 23:53
Bannlyst
S vad tycker ni som hunnit testa det d? Vrt att tanka ner det ens?
Citera
2011-03-23, 00:16
Medlem
Ska ta hem det om ett par timmar ungefr och d jvlar blir det att testa p. Jag hoppas att det uppfyller mina frvntningar eller nnu mer! Jag r ju ett The Sims-fan verlag s jag hoppas att jag gillar detta!
Citera
2011-03-23, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koppikatt
S vad tycker ni som hunnit testa det d? Vrt att tanka ner det ens?

Jo, lite smkul r det vl. Bra tidsfrdriv om inte annat. Beror vl mest p hur styrda RPGs man vill ha.
Citera
2011-03-23, 23:31
Medlem
Jag tycker n s lnge att det r underhllande! Det r ju fortfarande The Sims, fast de har tagit bort och lagt till en massa istllet. Bygget r ju inte detsamma verhuvudtaget som i vanliga Sims. Detsamma gller inredning, nr du ska vlja klder till din sim m.m. Men det r ju ocks fr att de vill att hur man n gr s ska det fortfarande vara en medeltida knsla ver spelet.

Jag har hittills spelat som ngon drottning eller liknande. Och det jag har spelat n s lnge r kul! I brjan av spelet tyckte jag att det inte var s jvla kul som jag hade hoppats p. Men det var mest fr att det var en massa nytt att lra sig och att man var s ovan. Men ju mer man kom in i det desto mer roligare blev det! Man fr hela tiden uppdrag och inom varje uppdrag s r det en massa "smuppdrag" eller uppgifter kanske man ska kalla det fr.

Jag hade bland annat ett dr jag skulle avla! S jag fick skicka ut brev till stadens alla invnare och bertta att jag skulle hitta mig en friare. Efter det ploppade det upp 10-15 stjrnor med ansikten i p olika mn som var sugna. Av dessa skulle jag vlja tre. Men jag tnker inte avslja allting, fr d r det ju inte roligt fr er sen!

Dessutom under och mellan varje uppdrag s har du vardagliga grejer du ska gra fr att f ditt rike att "flyta p". Kan vara exempelvis att skriva fredshandlingar, lyssna p folks nskeml, skicka brev och massa. Bland annat en gng nr jag skulle lyssna p folks nskeml dk det upp ngon stackars sate som ville ha 50 simdaler till ett litet hemligt projekt han skulle ha i sin kllare. Minns inte riktigt vad det stod, men det skulle rcka till olika verktyg, rep och isolering "s att man inte skulle kunna hra ngon skrika nere i kllaren". Haha!

S n s lnge tycker jag helt klart att man ska testa p det iallafall! Men r du bara ute efter att bygga som i resten av Sims-spelen s r det hr inget fr dig. Man kan sga att du bygger precis som du gr i Heroes of might and magic. Du klickar p en ikon och ngon hundradelssekund efter s r byggnaden p plats.
Citera
2011-03-24, 03:31
Medlem
Nr man frst startar spelet fr man en riktig wow-knsla. Det r pampig medeltidsmusik och konceptet verkar lovande. Snygg design p menyer och sdant.

Men ack vilken besvikelse. S less man blev nr man vl kommit igng med spelandet. Det enda man gr r att klicka runt enligt order:

"G och prata med X" - Jaha, d gr jag vl det. *klickar p X*

"Byn behver hjlp, g till byn och stll allt till rtta!" - OK *Trycker p byn* Simmen gr dit. *vntar p att process-mtaren skall fyllas.*

"Tack fr att du hjlpte oss".

S fortstter det s hela tiden. Ingenting r p ngot stt utmanande och ingen tankekapacitet krvs ver huvud taget, du bara klickar p nsta sak, och nsta. Tillslut har du klarat hela uppdraget Yeey! Skitspel.
Citera
2011-03-24, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupusX
Nr man frst startar spelet fr man en riktig wow-knsla. Det r pampig medeltidsmusik och konceptet verkar lovande. Snygg design p menyer och sdant.

Men ack vilken besvikelse. S less man blev nr man vl kommit igng med spelandet. Det enda man gr r att klicka runt enligt order:

"G och prata med X" - Jaha, d gr jag vl det. *klickar p X*

"Byn behver hjlp, g till byn och stll allt till rtta!" - OK *Trycker p byn* Simmen gr dit. *vntar p att process-mtaren skall fyllas.*

"Tack fr att du hjlpte oss".

S fortstter det s hela tiden. Ingenting r p ngot stt utmanande och ingen tankekapacitet krvs ver huvud taget, du bara klickar p nsta sak, och nsta. Tillslut har du klarat hela uppdraget Yeey! Skitspel.

Jovisst r det s som du skriver. Men detta r ju ocks The Sims som vi snackar om. Jmfr du dessa uppdrag med de i Sims 3 s r detta mer roligare uppdrag n vad det r i de andra spelen. S p s stt r det bra.
Citera
2011-03-24, 03:54
Medlem
Jag gillar The Sims och hela konceptet att kra fritt. Men detta spel gr ju ut p sjlva uppdragen, att avancera och bygga upp sin stad, men det r som sagt ingen utmaning. Hela simskonceptet i detta spel r tyvrr helt opassande, och det r alldeles fr nerskalat fr att kunna ge samma knsla som Sims 3 om man vill vlja bort uppdragen.

Till och med Destination Vrlden, som hade ytliga och simpla uppdrag, klr detta. Dr fick man i alla fall leta runt lite efter nycklar och hemliga spakar.

S detta spel lmpar vl sig mer till personer som inte ute efter att spela strategiskt, utan till de som helt enkelt tycker om att se vad som hnder om man gr si och s.
Senast redigerad av LupusX 2011-03-24 kl. 03:56.
Citera
2011-03-24, 20:28
Medlem
Libertineees avatar
Har ocks spelat nu. Blev bde positivt och negativt verraskad av spelet. Dock gillar jag att man fr lite uppdrag och inte bara fr spela helt fritt. Har spelat om monark vilket fungerar bra, gav mig ut p mrdarchincilljakt (tror de hette s) vilket var rtt kul. En sak jag dock inte frstr, r det historieutveckling p de andra "hjltarna" man har? Jag vill ju inte byta hjlte nu d jag inte vill sluta spela helt med min monark!

Ngot jag gillar vldigt mycket r att "standard-kroppsdelarna" r mycket finare och realistiska i den hr versionen nr man skall skapa en sim. I The Sims 3 kan ju ens SIm helt pltsligt f ett jttehuvud om man vljer en annan ansiktsform, ngot som har strt mig ngot brutalt. Detta har de tack och lov frbttrat.

Annars lt friaruppdraget vldigt spnnande! Ska jag testa p direkt!
Citera
2011-03-24, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertineee
Har ocks spelat nu. Blev bde positivt och negativt verraskad av spelet. Dock gillar jag att man fr lite uppdrag och inte bara fr spela helt fritt. Har spelat om monark vilket fungerar bra, gav mig ut p mrdarchincilljakt (tror de hette s) vilket var rtt kul. En sak jag dock inte frstr, r det historieutveckling p de andra "hjltarna" man har? Jag vill ju inte byta hjlte nu d jag inte vill sluta spela helt med min monark!

Ngot jag gillar vldigt mycket r att "standard-kroppsdelarna" r mycket finare och realistiska i den hr versionen nr man skall skapa en sim. I The Sims 3 kan ju ens SIm helt pltsligt f ett jttehuvud om man vljer en annan ansiktsform, ngot som har strt mig ngot brutalt. Detta har de tack och lov frbttrat.

Annars lt friaruppdraget vldigt spnnande! Ska jag testa p direkt!

Nr du skapar en till karaktr i spelet ssom trollkarl s spelar du fortfarande som monark, men nu har du istllet tillgng till fler uppdrag som involverar bde monarken och trollkarlen. S du behver inte sluta spela som monarken. OM det nu var s du menade.

Jag testade p att spela med tv i ett uppdrag, men jag tyckte det blev fr jobbigt nr de skulle samla p sig massa olika ingredienser bda tv och bara hade ett ftal timmar kvar. S jag avbrt det och fortsatte p uppdrag dr jag spelade ensam som monark.
Citera
2011-03-24, 20:33
Medlem
Libertineees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupusX
Jag gillar The Sims och hela konceptet att kra fritt. Men detta spel gr ju ut p sjlva uppdragen, att avancera och bygga upp sin stad, men det r som sagt ingen utmaning. Hela simskonceptet i detta spel r tyvrr helt opassande, och det r alldeles fr nerskalat fr att kunna ge samma knsla som Sims 3 om man vill vlja bort uppdragen.

Till och med Destination Vrlden, som hade ytliga och simpla uppdrag, klr detta. Dr fick man i alla fall leta runt lite efter nycklar och hemliga spakar.

S detta spel lmpar vl sig mer till personer som inte ute efter att spela strategiskt, utan till de som helt enkelt tycker om att se vad som hnder om man gr si och s.

Hller med dig om det sista! Jag r dock en sn som gillar att klicka mig fram och se vad som hnder, fr lite The Longest Journey (ettan!!)-knsla av det, vilket jag gillar. Jag har fortfarande inte riktigt rett ut om man kan spela fritt, f barn och bara leva sitt medeltidsliv fralltid? Jag hade ju faktiskt nskat att man kunde bygga lite mer fritt ocks, men det kommer kanske ju strre familj man fr? Jag kan ju inte bo i det lilla slottet hela mitt sims liv?
Citera
2011-03-24, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertineee
Hller med dig om det sista! Jag r dock en sn som gillar att klicka mig fram och se vad som hnder, fr lite The Longest Journey (ettan!!)-knsla av det, vilket jag gillar. Jag har fortfarande inte riktigt rett ut om man kan spela fritt, f barn och bara leva sitt medeltidsliv fralltid? Jag hade ju faktiskt nskat att man kunde bygga lite mer fritt ocks, men det kommer kanske ju strre familj man fr? Jag kan ju inte bo i det lilla slottet hela mitt sims liv?

Nr du har klarat ett uppdrag fr du mjlighet att bygga om du har tillrckligt med RP(eller vad det nu heter som du bland annat tjnar nr du klarat av uppdragen) och d kan du bygga ut olika byggnader p marken. Men det r ju inte samma bygge som i resten av Sims-spelen. Men visserligen kan du inte bo i dom delarna, utan du bor fortfarande i samma. (Hahaha, jag vet inte varfr men brjade genast tnka p Ledins lt - Du ska veta att jag saknar dig).

Barn kan du ocks skaffa, det har jag gjort! Men(!!!) du kan inte styra dom, vilket suger vldigt hrt. Jag fick en dotter men sen nr hon vxte upp till barn (Bebis > Barn, smbarn finns inte lngre) s hittar jag inte henne igen och hon verkar heller inte sova i slottet. S jag vettefan. Ocks en dlig sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in