2010-11-09, 17:30
Medlem
Gamlings avatar
Installerade Win 7 för ett tag sedan och kopierade därför över en massa filer till min d: drive. Installerade Win 7 på c: som jag formaterade under installationen. Fick prova ett par gånger pga dålig läsbarhet på DVD'n (efter att ha bränt om den i låg hastighet gik det dock vägen).

När Win 7 var installerat kunde jag dock ej se d: så jag letade efter diskhanteringsverktyget och hittade efter ett tag diskmgmt.msc där disken (och partitionen) fanns, dock utan enhetsbeteckning.

Jag gav partitionen enhetsnamn d: så att den blev åtkomlig, men då var alla filer borta Totalt borde jag ha ca 150 GB på d:.

Partitionen är NTFS på 931,51 GB, 100% free i dismgmt.msc. Utforskaren visar 143 MB Used space.

Till min fråga; finns det några bra verktyg eller tricks för att komma åt mina filer på d: disken? Jag har inte rört den sedan jag tilldelade den sin enhet...
Citera
2010-11-09, 17:57
Medlem
hasenfrasens avatar
GetDataBackNTFS eller Recuva funkar.
Citera
2010-11-09, 18:02
Medlem
Finns räddnings/recovery program.

File Scavenger
Handy Recovery

Dessa två gillar jag för de har även snabb sökning (förutom den grundliga långsamma) och räddar hela mapp strukturen så att man slipper sitta och sortera efteråt. Finns flera som testats och rekommenderats av andra nedan men jag har inte testat de andra för jag var nöjd med File Scavenger och Handy Recovery.

DataRecovery
http://tokiwa.qee.jp/EN/dr.html

PC Inspector File Recovery
http://download.cnet.com/windows/con...html?tag=mncol

GetDataBack NTFS
Recover My Files

Vill man bara fixa finns även testdisk men den är på gränsen till obegriplig om man inte samtidigt läser manualen. Dessutom är det säkrare att först flytta på sina grejer med räddnings/recovery program.
Citera
2010-11-09, 19:50
Medlem
Gamlings avatar
Tack hasenfrasen och panpo98!

Jag probar era rekommendationer och återkommer vid behov!
Citera
2010-11-14, 21:56
Medlem
Gamlings avatar
Jag ber att få tacka för rekommendationen!

Recuva fungerade utmärkt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in