2010-11-09, 07:02
Bannlyst
Jag har fått ett mycket irriterande problem på halsen. Mitt tangentbord beter sig lite som det vill när jag ska skriva text. Den hoppar ibland tillbaka ifrån det stället jag för tillfället skriver till text som jag redan har skrivit. Ibland markeras hela stycken text som sedan försvinner för att jag trycker ner en tangent i tron om att jag skriver klart ordet. Jag får sitta långa stunder ibland och redigera ord vilket börjar gå mig ordentligt på nerverna!

Vad kan det bero på?

Jag sitter vid en Acer Aspire 5741G och har Windows 7
Citera
2010-11-09, 07:09
Medlem
Spadess avatar
Prova koppla in ett annat tangentbord och kolla ifall det är något problem. Så vi kan utesluta problem med datorn.
Citera
2010-11-09, 07:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spades
Prova koppla in ett annat tangentbord och kolla ifall det är något problem. Så vi kan utesluta problem med datorn.

Det är en laptop. Eftersom jag pluggar utomlands har jag inte heller tillgång till ett vanligt tangentbord för tillfället. Finns det någon risk att det är ett virus eller nått som spökar?
Citera
2010-11-09, 09:32
Medlem
cannaBes avatar
Det har inget med tangentbordet att göra, det är din handflata som kommer åt touchpaden (musen). Avaktivera den och problemet är löst.
Citera
2010-11-09, 09:52
Medlem
EvilTouchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Det har inget med tangentbordet att göra, det är din handflata som kommer åt touchpaden (musen). Avaktivera den och problemet är löst.

+1
Solklart fall. Händer mig dagligen.. >.<
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in