2010-11-09, 19:56
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Själv tycker jag bättre om att få alla. Speciellt när det redan finns mycket ot och man känner att man inte hinner läsa igenom trådarna.
Och här har vi tvetydigheten jag talade om tidigare. Intet ont eller negativt i det, fick bara en bekräftelse på att alla tycker olika.
Citera
2010-11-09, 20:01
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag tror att de medlemmar som frekvent besöker forumsdelar och är någorlunda flitiga rapportörer lär sig detta, men det är väl inte fel med en blänkare i signaturen.

Jag brukar rapportera när jag ser något som kräver uppmärksamhet. Men har faktiskt noll koll på vad moddarna i de forum jag aktivt besöker tycker. Själv tar jag det säkra före det osäkra och kör på en och meddelar att det finns fler.
Citera
2010-11-09, 20:05
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Jag brukar rapportera när jag ser något som kräver uppmärksamhet. Men har faktiskt noll koll på vad moddarna i de forum jag aktivt besöker tycker. Själv tar jag det säkra före det osäkra och kör på en och meddelar att det finns fler.
Jag var mod i 'Krim' och där kunde trådar växa kopiöst... Hur ska en medlem agera då? Läsa igenom hela tråde för att sedan leta upp var det startade, eller ska h*n ta inlägg för inlägg? Med handen på hjärtat kan jag säga att det inte fanns en chans att vi mods skulle läsa igenom samtliga nya inlägg varje dag när det var tryck och därför tyckte jag att det var perfekt att få en RP på varje inlägg.
Citera
2010-11-09, 20:22
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag var mod i 'Krim' och där kunde trådar växa kopiöst... Hur ska en medlem agera då? Läsa igenom hela tråde för att sedan leta upp var det startade, eller ska h*n ta inlägg för inlägg? Med handen på hjärtat kan jag säga att det inte fanns en chans att vi mods skulle läsa igenom samtliga nya inlägg varje dag när det var tryck och därför tyckte jag att det var perfekt att få en RP på varje inlägg.

Fan att inte du är mod längre, nu när man vet hur du hade velat ha det

Som sagt, skillnader finns, och det hade varit kul att få veta vad som passar bäst.
Citera
2010-11-09, 22:43
Medlem
ojns avatar
När jag moddade Dator- och konsolspel var en av de vanligaste RP-typerna sådana för warez-inlägg, vilka är förbjudna där. Oftast började någon med ett sådant inlägg och så blev det 10-15 inlägg med svar fram och tillbaka. I sådana fall tyckte jag det var smidigast med en RP på det första inlägget med en "10+ inlägg som följer är också OT"-kommentar. Det är så jag själv gör nu. Är det mer spridda inlägg är det enklare med separata RP eftersom inläggen är lätta att missa annars.

Vill man rapportera en hel tråd rapporterar man såklart enbart startinlägget.

Det är som sagt olika hur mods vill ha det, både beroende på personlighet och forum, men också såklart på den aktuella situationen. Men en RP ska ju alltid vara bättre än ingen, oavsett hur den framförs.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in