2010-11-09, 11:23
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Därom tvista de lärde, då modsen ger tvetydiga svar på den frågan. Vissa föredrar en RP per tråd, andra har uttryckt önskan om ett per inlägg.

Det beror ju lite på vilken tråd det handlar om och hur stor den är.
Det märks dock ganska snabbt vem som skickar RP för att hjälpa till och vilka som försöker missbruka verktyget så jag tror inte det blir några problem oavsett vilken "version" man använder.

Citat:
Ursprungligen postat av Mhael
Jo, men de var utspridda så jag tog dem när de kom (och hoppades att de skulle sluta), var kanske lite otydlig, men det var inte konstanta OT, bara regelbundna.

Som du ser i svaret ovan så tror jag inte du behöver oroa dig. Så länge det inte rör sig om 100+ RP eller sådana som är på meningsmotståndare så tror jag inte att någon moderator blir sur eller irriterad.
Citera
2010-11-09, 12:38
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Därom tvista de lärde, då modsen ger tvetydiga svar på den frågan. Vissa föredrar en RP per tråd, andra har uttryckt önskan om ett per inlägg.
Det dyker lite då och då upp användare som ogillar det som skrivs i specifika trådar och då rapporterar de vartenda ett inlägg de ogillar. Igår var det t ex en användare som rapporterade 177 inlägg inom någon timme och i sådana fall vore självklart en RP per tråd att föredra.

En annan användare la tidigare 215 RP'n i samma trådar, och en tredje la 224 stycken.
Citera
2010-11-09, 14:25
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Det dyker lite då och då upp användare som ogillar det som skrivs i specifika trådar och då rapporterar de vartenda ett inlägg de ogillar. Igår var det t ex en användare som rapporterade 177 inlägg inom någon timme och i sådana fall vore självklart en RP per tråd att föredra.

En annan användare la tidigare 215 RP'n i samma trådar, och en tredje la 224 stycken.

Hehe, tror nog jag var under 20 iaf..
Citera
2010-11-09, 16:04
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Och TS. Även om det kanske var onödigt att RP:a vart enda inlägg så var det ju ett väl menat misstag. Så har svårt att se att någon skulle lacka ur
Citera
2010-11-09, 16:31
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Och TS. Även om det kanske var onödigt att RP:a vart enda inlägg så var det ju ett väl menat misstag. Så har svårt att se att någon skulle lacka ur

Nej, det är nog sällan vi mods klagar på att någon RPar. Om det är en tråd som är helt full med skit kan det vara värt att RPa antingen startinlägget eller inlägget där skräpet börjar istället för att RPa alla inläggen individuellt dock.
Citera
2010-11-09, 18:43
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Nej, det är nog sällan vi mods klagar på att någon RPar. Om det är en tråd som är helt full med skit kan det vara värt att RPa antingen startinlägget eller inlägget där skräpet börjar istället för att RPa alla inläggen individuellt dock.
Fast det har ju ingen praktisk betydelse så länge det är korrekta RP:s eftersom de försvinner när man raderar inläggen. Det blir alltså inget merarbete för moderatorn ifråga. Dessutom tyckte jag själv att det var bra eftersom man lätt kan missa något OT-inlägg om man rensade trådar med många skräpinlägg.
Citera
2010-11-09, 19:28
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Fast det har ju ingen praktisk betydelse så länge det är korrekta RP:s eftersom de försvinner när man raderar inläggen. Det blir alltså inget merarbete för moderatorn ifråga. Dessutom tyckte jag själv att det var bra eftersom man lätt kan missa något OT-inlägg om man rensade trådar med många skräpinlägg.

Nja, det går ju inte snabbare att åtgärda RP för att många inlägg är RPade heller i min erfarenhet så jag föredrar nog RP på tråden. I delforum där det är väldigt mycket RP tycker jag att det blir ganska rörigt med en otrolig massa RP i ett gäng trådar. Men visst, det är en smaksak.
Citera
2010-11-09, 19:33
Medlem
Mhaels avatar
Citat:

Jo, tänkte mer som "vafan sitter mhael och RPar låsta trådar för?". Även om det självklart höjer läsvärdet senare om de rensas^^ men kanske inte lika viktigt gentemot de trådar som fortfarande lever
Citera
2010-11-09, 19:41
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
För det går inte att lägga en RP på det första OT inlägget samt skriva att det finns fler?
Själv tycker jag bättre om att få alla. Speciellt när det redan finns mycket ot och man känner att man inte hinner läsa igenom trådarna.
Citera
2010-11-09, 19:45
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Nja, det går ju inte snabbare att åtgärda RP för att många inlägg är RPade heller i min erfarenhet så jag föredrar nog RP på tråden. I delforum där det är väldigt mycket RP tycker jag att det blir ganska rörigt med en otrolig massa RP i ett gäng trådar. Men visst, det är en smaksak.
Absolut inte, men jag menar att om det är många OT-inlägg är det lätt att man missar dem när man går igenom tråden. Är alla OT-inlägg rapporterade kan man kolla vad som är kvar när man gått igenom tråden för att se om man missat något. Och... som du skriver är det en smaksak.
Citera
2010-11-09, 19:47
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Själv tycker jag bättre om att få alla. Speciellt när det redan finns mycket ot och man känner att man inte hinner läsa igenom trådarna.

Skulle vara kul att veta vad specifik mod tycker, så att man kan underlätta ert jobb så gott det går. Till exempel kan man ju i signaturen skriva hur man vill ha det i de forum man moddar. Men i och för sig så blir det lite krångligt när de flesta forum har fler än en mod.
Citera
2010-11-09, 19:53
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Skulle vara kul att veta vad specifik mod tycker, så att man kan underlätta ert jobb så gott det går. Till exempel kan man ju i signaturen skriva hur man vill ha det i de forum man moddar. Men i och för sig så blir det lite krångligt när de flesta forum har fler än en mod.
Jag tror att de medlemmar som frekvent besöker forumsdelar och är någorlunda flitiga rapportörer lär sig detta, men det är väl inte fel med en blänkare i signaturen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in