2010-11-08, 22:05
Medlem
g0dspirits avatar
Jag har nu suttit väldigt många timmar och läst igenom dom senaste Självmords-trådarna.
Det som intresserar mig är alla olika personers ageranden och tankesätt som dom uttrycker sig i svaren i trådarna.
Det finns många personer som inte tar det på allvar, personer som "hetsar" t.ex "Du kommer aldrig att våga"
Och sen finns det även personer som tar det på fullaste allvar - vilket gör mig personligen väldigt rörd.

Jag vill bara säga en sak:
Angående gårdagens självmords tråd -

Capa & Obscen - JÄVLAR vad grymma ni är. Ni har ju räddat en killes liv, de ska ni ha sjukt mycket creeds för.

Det är roligt att se hur personer verkligen kan bry sig om andra personer som dom aldrig har träffat eller talat med tidigare.

Tror ni att om fler hade agerat på samma sätt ang Lurifax tror ni då han hade levt idag?

/g0d
Citera
2010-11-08, 22:12
Bannlyst
Har inte kollat igenom allt ang lurifax men så som jag fattat det hade han bestämt sig långt innan.

Men man vet aldrig och det är dumt att ta för givet. Rätt patetiskt att "hjälpa" folk genom att hejja på och dyl som vissa gör i såna trådar. Såna inlägg borde raderas med en gång imo.
Citera
2010-11-08, 22:17
Medlem
trobots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g0dspirit
Jag har nu suttit väldigt många timmar och läst igenom dom senaste Självmords-trådarna.
Det som intresserar mig är alla olika personers ageranden och tankesätt som dom uttrycker sig i svaren i trådarna.
Det finns många personer som inte tar det på allvar, personer som "hetsar" t.ex "Du kommer aldrig att våga"
Och sen finns det även personer som tar det på fullaste allvar - vilket gör mig personligen väldigt rörd.

Capa & Obscen - JÄVLAR vad grymma ni är. Ni har ju räddat en killes liv, de ska ni ha sjukt mycket creeds för.

Det är roligt att se hur personer verkligen kan bry sig om andra personer som dom aldrig har träffat eller talat med tidigare.

Tror ni att om fler hade agerat på samma sätt ang Lurifax tror ni då han hade levt idag?

/g0d
Kan hålla med till viss del. Han som startade tråden igår var det nog ingen fara med, nog mest ett rop på hjälp. Den kluriga biten är ju att nu måste dom vara kompis med han i fortsättningen, svarar dom inte nästa gång han är deppig så kanske han gör det på riktigt.
Citera
2010-11-08, 22:40
Medlem
b4jss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g0dspirit

/g0d

Så killen igår överlevde alltså? Jag hörde att han aldrig vaknade upp? Jag hoppas iaf att han lever och mycke creeds till er som kontakta polisen!
Citera
2010-11-09, 00:03
Moderator
WirelessGkit2s avatar
O&K -> Flashback

/Mod
Citera
2010-11-09, 01:53
Medlem
BenAsslicks avatar
Personligen länkar jag alltid till den stora självmordstråden så de kan få en massa tips om hur de ska ta självmord.

Jag anser att världen lider av överpopulation, och görs ingenting åt det så kommer det bli våran undergång.
Så om folk som ändå inte kommer göra någonting produktivt tar livet av det så är det ett litet steg i rätt riktikning för mänsklighetens överlevnad.
Citera
2010-11-09, 01:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Personligen länkar jag alltid till den stora självmordstråden så de kan få en massa tips om hur de ska ta självmord.

Jag anser att världen lider av överpopulation, och görs ingenting åt det så kommer det bli våran undergång.
Så om folk som ändå inte kommer göra någonting produktivt tar livet av det så är det ett litet steg i rätt riktikning för mänsklighetens överlevnad.

Du har aldrig funderat på att begå massmord?

Annars de som hjälpte killen igår genom sin personliga dynga tycker jag ska ha tummen upp. Problemet är bara att veta vilka som är troll och vilka som verkligen behöver hjälp att se ljuset. Tror man att nån trollar faller det sig naturligt att be idioten/trollet dränka sig.
Citera
2010-11-09, 02:01
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somalisk-pizza
Du har aldrig funderat på att begå massmord?

Annars de som hjälpte killen igår genom sin personliga dynga tycker jag ska ha tummen upp. Problemet är bara att veta vilka som är troll och vilka som verkligen behöver hjälp att se ljuset. Tror man att nån trollar faller det sig naturligt att be idioten/trollet dränka sig.

Nej, har viktigare saker för mig.
Citera
2010-11-09, 04:26
Medlem
elgecys avatar
Många glömmer ofta att man bara "räddat" någon från just det självmordsförsöket. Har ingen statistik att bjuda på, men skulle tro att det är extremt vanligt att självmordsbenägna förr eller senare lyckas om de verkligen menar allvar med att avsluta livet. Men självklart ska dessa två personer TS nämnde ha en eloge, och jag önskar det fanns fler som dem.
Citera
2010-11-10, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Många glömmer ofta att man bara "räddat" någon från just det självmordsförsöket. Har ingen statistik att bjuda på, men skulle tro att det är extremt vanligt att självmordsbenägna förr eller senare lyckas om de verkligen menar allvar med att avsluta livet. Men självklart ska dessa två personer TS nämnde ha en eloge, och jag önskar det fanns fler som dem.
Kikade runt lite och det räknas gå ca 10-20 försök på varje lyckat självmord. Och med 1500 självmord varje dag så får vi en väldigt stor siffra försök per dag. 2/3 av de som lyckas har försökt tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in