2010-11-08, 17:58
Bannlyst
Hejsan alla trevliga!

Nu är det så att jag hade en riktigt konstig fylla i lördags, vilket resulterade i att jag kom hem klockan halv 6 när krogen jag var på stängde klockan två. Mitt sista minne är att jag beställde två shottar precis innan jag skulle gå hem, sen är det svart tills ca 3 timmar senare då jag befinner mig ungefär 5 km från stan, i ett område dör jag bodde för ett halvår sedan. Där efter är minnes glasklart och jag går/joggar hem till en varm dusch och flickvännen.

Har förövrigt två minnesbilder där jag kollar om min replokal är öppen som är påväg upp till location X, andra var när jag halkade på en sten(vilket jag troligtvis skulle gjort i nyktert tillstånd också).

Det märktes inte allt för väl att jag var berusad på krogen av de jag jag pratat med och det var jag inte heller.

Det jag drack var i alla fall detta:

10 st öl.
7 drinkar.
3 lakrisshots.
2 fisherman.
2 jäger.

Endast alkohol, inga andra legala/illegala droger. F.ö har jag aldrig testat droger om det spelar in.

Hur farligt är sådana mängder för hjärnan? Sen undrar jag även om ni varit med om liknande grejer? Har ni någon huns om vad jag hade på agendan?

OBS: vid andra tillfällen när jag har haft minnesluckor och pratat med kamrater dagen efter så har jag inte varit märkbart berusad och haft huvudet på skaft, det gäller alltså för mig att lista ut vad fan mitt syfte var. En tanke är att jag var hemma, missade att jag hade nyckeln i plånboken och ringde på utan att någon öppnade(gjorde nämligen detta när jag kom hem). Och att jag då gick dit som jag gjorde för att sova hos någon av de kompisar som bor där, men kände att planen inte riktigt höll och knallade hem.

Med vänliga hälsningar, kullen som har stans största jävla träningsvärk efter 4h promenad i tunna skor.
Citera
2010-11-08, 19:51
Bannlyst
Bump?
Citera
2010-11-08, 20:24
Medlem
Oh herregud. får tyvärr erkänna att man råkat ut för sådana fyllor några gånger i livet.
den värsta ( som förhoppningsvis ger dig lite bättre samvete) var när jag festade i Malmö och nyktrar till inne i Köpenhamn, 5 timmar senare. hoppar av tåget på fel sida Öresund så fastnar på sista stationen i 3 timmar. kylan gjorde så man verkligen återfick skärpan. höll mig på det torra en bra tid efter det.

Kan tillägga att jag nästan har gjort samma grej en gång till men hamnade då på "rätt" sida Öresund, men fick för mig att jag var i Danmark, tänkte men shit händer det här verkligen en gång till?
Så där stod jag i 2 timmar och vänta på ett tåg som skulle föra mig tillbaka till Malmö, tills en snubbe berätta för mig att det fanns taxi bilar som körde direkt till Malmö från Svågetorp (sista anhalten innan Köpenhamn).

Hoppas mina små historier får dig att inse att det kunde varit värre.

/Regards
Citera
2010-11-08, 22:06
Bannlyst
Lite bättre känns det allt, men vad tokigt allt kan bli med pajasdrogen alkohol.

Mvh kumpanen
Citera
2010-11-09, 02:06
Medlem
Jamaicabananers avatar
Hehe, du är inte ensam.

Klart det är farligt för hjärnkontoret att lusa i sig så där mycket sprit.

Jag hade under en period som främsta söndagsnöje att, tillsammans med en kamrat, leka minnespussel. Det hela var precis som du beskriver; vad gjorde jag där då och varför? Man gjorde de mest fantastiska sakerna. Vaknar upp i okända människors hus naken med okänd kvinna, osv. Får reda på att man (försökt) slagit ned okänd man. Många taxiresor också, från okänd plats till hem. Om de rent medicinska aspekterna vet jag föga, bara att det inte är bra, men det vet ju alla. Fy fan. Hela kvällar och helger har i princip försvunnit.
Citera
2010-11-09, 17:53
Medlem
danneohs avatar
var det 4or eller 6or drinkar/shotts?

Tycker inte att det där låter som mycket alkohol, fast å andra sidan super jag alldeles för mycket just nu.
Citera
2010-11-11, 00:21
Medlem
Skäggbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killscreen
Har ni någon huns om vad jag hade på agendan?

Du förstår väl själv att detta inte är något vi kan svara på?

...Undrar hur (lite) du tänkte när du valde att lägga tråden under "drogrehab"..
Citera
2010-11-11, 08:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skäggbiff
Du förstår väl själv att detta inte är något vi kan svara på?

...Undrar hur (lite) du tänkte när du valde att lägga tråden under "drogrehab"..

Man vet aldrig, så varför inte ge det en chans? Sen läste jag lite om minnesluckor/blackouts på Google och hamnade i någons annan tråd under drogrehabilitering. Sen blev en liknande tråd låst under "alkohol".

Till danneoh:

Drinkarna på förfesten var onekligen sexor eller uppåt med gin(47,5%) och drinkarna på krogen var sexor, dock inte shottarna.

Det blir typ 26 standard standardglas, vilket blir över en liter 40% sprit. Värt att nämna är att 2 drinkar, fyra shottar och 3-4 öl intogs under en timme.
Citera
2010-11-15, 16:55
Medlem
bootboys avatar
Jag fick också Blackout i lördags då vi hade "Firmafest"!

Det gick bra under tiden vi var på stället där vi åt och jag drack ca 4 stora stark totalt och även på stället vi begav oss sen till där jag drack en stor stark, Sen tog vi taxi hem till en kvinnlig kollega fyra av oss, Där jag drack ungefär en halv liter sprit och 2 glas whisky.
Vi dansade lite och sen är det helt svart förutom att jag minns vagt att jag spydde och sen fick bege mig hem, men jag minns inte hur jag kom hem, vet dock att jag gick hem.
Citera
2010-11-15, 20:21
Medlem
Rosens Rauks avatar
Hör ni, nybörjare!

Alkohol är en väldigt effektiv fettlösare och minnesraderare. Att glömma saker är inte svårt om du druckit tillräckligt för att göra bort dig, sen vilket som är orsaken kan bara du svara på...

Och nej det är inte nyttigt att inmundiga sådana mängder alkohol, hade ni verkligen haft viljan att ta reda på det så hade ni nog googlat om eftereffekter av spritkonsumption.

Drick inte med alkohol in blodet, ditt omdöme är försvagat/RR
Citera
2010-11-15, 20:28
Medlem
Varit med om liknande för 1,5 år sedan.
Jag shottade polsk sprit som smakade mint på en hemma/förfest.
Jag får blackout och kommer inte ihåg någonting förrän jag snackar med en läkare på st:görans sjukhus som undrar om jag vet varför jag är där.
Har inget minne från 23 till 05 ungefär.

Mina kompisar har dock berättat att vi var på väg till krogen när jag säger att jag ska hem och hoppar av tunnelbanan.
Ingen märkte att något var fel på mig heller men det blir nog lätt så när man inte mår illa av sprit utan bara går in i dimman.

Men! jag hade kvar alla mina saker och det kändes inte som att jag blivit våldtagen.
så lite tur i oturen hade jag ändå.
Citera
2010-11-15, 22:40
Medlem
Samwises avatar
Snittar ett tjugotal blackouts per år, alltid lika otrevligt men man slipper den trista hemfärden!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in