2010-11-08, 14:43
Medlem
Hej

Har planer på att odla i stealth mode, dvs i ngn möbel, det påtänka är då ett par högtalare, som kommer stå i mitt sovrum, bo ensam i en brf, så väldigt få obehöriga kommer in utan mitt skriftliga intyg, dock skulle jag kunna smacka upp ett tält, men de finns inga tält som passar min inredningsstil vaför jag väljer stealth, sen känns de mkt roligare att optimera saker.

Nu undrar jag således, hur mkt utrymme krävs för en planta kan köra lowrider eftersom den är minst, men vad krävs mer, tänkte högtalare med måtten 110 cm höjd x 30 cm bredd x 30 cm djup,

tänkte behålla elementen framsida, så det ser aktivt ut, men blåsa ut högtalaren innifrån,

1. Hur många fläktar behöver jag, doften är inte så oroande, mer viktigt att fröken mary mr bra,
2. ljus/lampa, vilken sorts lämpar sig bäst för detta, osv,
3. Annat tjohej jag behöver beakta?
4. Ngn anna planta än LR, som kan tänkas funka för detta, ...

Mvh

Lord of God
Senast redigerad av fjordfukker 2010-11-08 kl. 14:54.
Citera
2010-11-08, 14:47
Bannlyst
Om du inte har flickvän så kan du väl testa att odla en eller flera stora i garderoben med ett lås på.
Lowrider är ett missfoster och är överklassad.
Citera
2010-11-08, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papper-Eater
Om du inte har flickvän så kan du väl testa att odla en eller flera stora i garderoben med ett lås på.
Lowrider är ett missfoster och är överklassad.

Du missförstod nog min fråga, jag bad inte om tips tt odla i garderob då skulle jag väl fan skrivit det, jag vill göra det i en högtalare, fan spelar de för roll om ja har brud eller inte. Jag bor ju ensam,
Citera
2010-11-08, 14:58
Medlem
brisingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjordfukker
1. Hur många fläktar behöver jag, doften är inte så oroande, mer viktigt att fröken mary mr bra,
2. ljus/lampa, vilken sorts lämpar sig bäst för detta, osv,
3. Annat tjohej jag behöver beakta?
Köp två stycken datorfläktar som du parallellkopplar till en vanlig 12V AC/DC transformator. Borde fungera perfekt som in- och utblåst.

Har du pengar hade jag köpt en PowerLED-120 eftersom dessa inte genererar någon värme, dugliga resultat och passar perfekt för ditt utrymme. Dock kostar den 2699 kronor.

Det ända jag tänker på som du kommer ha problem med min lösning är doften. Fast den verkar du inte bry dig om så jag säger kör på!
Citera
2010-11-08, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brisingr
Köp två stycken datorfläktar som du parallellkopplar till en vanlig 12V AC/DC transformator. Borde fungera perfekt som in- och utblåst.

Har du pengar hade jag köpt en PowerLED-120 eftersom dessa inte genererar någon värme, dugliga resultat och passar perfekt för ditt utrymme. Dock kostar den 2699 kronor.

Det ända jag tänker på som du kommer ha problem med min lösning är doften. Fast den verkar du inte bry dig om så jag säger kör på!

Tack,

Ska nog testa o köra på den billigare lampan för 599, growspot 15W, ska ven testa den på vanliga växter, nej doften är ingen större fara, har odlat inomhus tidigare, och det är ju inte så enormt påtagligt med en enda planta,

Har du ngt bra tips på strain om ja inte vljer lowrider?
Citera
2010-11-08, 15:16
Medlem
brisingrs avatar
Citat:
Tack,

Ska nog testa o köra på den billigare lampan för 599, growspot 15W, ska ven testa den på vanliga växter, nej doften är ingen större fara, har odlat inomhus tidigare, och det är ju inte så enormt påtagligt med en enda planta,

Har du ngt bra tips på strain om ja inte vljer lowrider?
Jag är nästan säker på att den där lampan är allédess för dålig för att driva upp en hel planta. Då tycker jag hellre att du ska dra på med lysrör på väggarna alternativt minst tre stycken 20W lågenergi. Glöm inte att klä in väggarna med Diamond Mylar!

Lågenergi Lampa 250W Röd 2700K borde fungera bra.

Strains väljer man själv, det är inget jag kan säga vad du ska välja. Däremot kan jag hjälpa dig att ta reda på vad du vill ha. Berätta mer vad du är ute efter.
Citera
2010-11-08, 15:28
Medlem
Citat:
Jag är nästan säker på att den där lampan är allédess för dålig för att driva upp en hel planta. Då tycker jag hellre att du ska dra på med lysrör på väggarna alternativt minst tre stycken 20W lågenergi. Glöm inte att klä in väggarna med Diamond Mylar!

Lågenergi Lampa 250W Röd 2700K borde fungera bra.

Strains väljer man själv, det är inget jag kan säga vad du ska välja. Däremot kan jag hjälpa dig att ta reda på vad du vill ha. Berätta mer vad du är ute efter.

Jag är ju ute efter en relativt potent strain, men ingen överavancerad, heller ingen för stor eller lång, har kolla nätet o hittat blueberry/lowryder hybriden, den såg rolig ut,

Jag ska inte odla för att försörja mitt rökande, inte heller sälja, jag kommer fortfarande köpa mitt gräs, detta är mer som hobby,

tror nog mer på den för 2700 sm du skrev om innan i så fall, än den senaste länken, ska dock titta mera ...deta lr inte bli av förrens nyårsskiftet,
Citera
2010-11-08, 16:27
Medlem
brisingrs avatar
Citat:
Jag är ju ute efter en relativt potent strain, men ingen överavancerad, heller ingen för stor eller lång, har kolla nätet o hittat blueberry/lowryder hybriden, den såg rolig ut,

Jag ska inte odla för att försörja mitt rökande, inte heller sälja, jag kommer fortfarande köpa mitt gräs, detta är mer som hobby,

tror nog mer på den för 2700 sm du skrev om innan i så fall, än den senaste länken, ska dock titta mera ...deta lr inte bli av förrens nyårsskiftet,
Jag tycker inte att du ska köpa Blueryder men det är upp till dig. Är du bara ute efter att odla dessutom tycker inte jag du ska ta en autoflower eftersom du inte bryr dig om tiden. Afghan Kush, G13 Haze eller AK47 passar nog ditt utrymme ganska bra.
Citera
2010-11-08, 17:33
Bannlyst
Citat:
Jag tycker inte att du ska köpa Blueryder men det är upp till dig. Är du bara ute efter att odla dessutom tycker inte jag du ska ta en autoflower eftersom du inte bryr dig om tiden. Afghan Kush, G13 Haze eller AK47 passar nog ditt utrymme ganska bra.

låter bra det dära, ....
Citera
2010-11-08, 17:35
Medlem
Men räcker det för ak47, med det utrymmet jag har?

har förstått att lampan inte tar mkt space, men ändå, vill minnas att ak47 inte tillhör de smväxta plantorna, kan ju ha fel
Citera
2010-11-08, 17:41
Medlem
brisingrs avatar
Citat:
Men räcker det för ak47, med det utrymmet jag har?

har förstått att lampan inte tar mkt space, men ändå, vill minnas att ak47 inte tillhör de smväxta plantorna, kan ju ha fel
Du kommer behöva binda ner eller använda dig utav Low Stress Training. Du kan också köra screen of green. 12/12 från frö. Det finns många tekniker man kan använda sig utav när utrymmet är problemet.

Cannabis Indica har annars mer kompakta och kortare former.
Citera
2010-11-08, 20:26
Medlem
Jag har fattat ett beslut efter ha hittat bra högtalare på myrorna, som är sämre i kvalitet än de ja tänkte från början.

de har måtten 90h x 25b x 30d,

Kommer köra Ledlampan för 2700, samt mular och dekorera med fläktarna,

där undrar jag ska de sitta på olika sidor (mittemot varandra) eller på samma?

Vet inte om strain men ska läsa lite mera där, kan jag PMa dig och diskutera det utanför denna tråd?

Ska dock landsätta ett svampprojekt först, samma tanke andra högtalaren, fast odla på väggen, med en mörkad 15w lampa i mitten,
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in