2010-11-07, 23:40
Medlem
Evilyns avatar
Haha, apfelkorn! Det var det första jag tänkte på när jag läste namnet på tråden. Din stackare!
Har själv försökt få i mig denna vidriga sörja, men det är ju omöjligt om man inte blandar ut den med något som fullständigt tar bort smaken. Skulle rekommendera fotogen eller kanske vinäger.

Allvarligt talat, om du verkligen, verkligen vill dricka det.. Blanda med något som tar bort finkelsmaken så mycket som möjligt. Juice, gärna med mycket smak - inte billigt skräp. Kanske fanta kan funka också.
Citera
2010-11-08, 00:14
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattolf
Apfelkorn är då ingen höjdare, där håller jag med dig helt.
Bästa sättet att få ner sörjan är nog att shotta eländet och skölja rent munnen med ölen/fantan mellan varven. Lycka till.
Indeed. Jag har dock testat ett glas med juice, och det gick någorlunda. Det smakade, självklart, inte gott, ens med juice, men det tog bort det värsta. Utöver det äckliga så brann det bara som vanlig sprit alltid gör innan man är full nog att ramla i bussen och vakna blodig dagen efter i ens egen säng.

Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Jag pratade med en kamrat om denna dryck för några dagar sen då jag tyckte att det lät så jävla sliskigt med allt socker så det var därför.

Hoppas att du får i dig allt!
Japp. Jag tänkte faktiskt tidigare i dag på att det påminde lite om sirap. Förhoppningsvis så kommer jag att kunna äta american pancakes with sirap senare i livet.

Jodå, jag jobbar på det! Jag ska upp om sju timmar så jag känner att jag har bråttom.

Citat:
Ursprungligen postat av Evilyn
Haha, apfelkorn! Det var det första jag tänkte på när jag läste namnet på tråden. Din stackare!
Har själv försökt få i mig denna vidriga sörja, men det är ju omöjligt om man inte blandar ut den med något som fullständigt tar bort smaken. Skulle rekommendera fotogen eller kanske vinäger.

Allvarligt talat, om du verkligen, verkligen vill dricka det.. Blanda med något som tar bort finkelsmaken så mycket som möjligt. Juice, gärna med mycket smak - inte billigt skräp. Kanske fanta kan funka också.
"Finkelsmaken"? Äh. Jag kan inte be dig beskriva den. Att beskriva denna äckliga sörja tordes vara som att få en beskrivning om hur det verkligen känns när någon försöker sticka en nål genom din pungkula.

Jag ska nog, kanske, troligen, (förhoppningsvis inte), försöka dricka ett till glas med juice, men i den här takten, med en klunk max en gång i kvarten, så verkar jag dricka skiten i onödan.
Citera
2010-11-08, 00:29
Medlem
Evilyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJacksson
"Finkelsmaken"? Äh. Jag kan inte be dig beskriva den. Att beskriva denna äckliga sörja tordes vara som att få en beskrivning om hur det verkligen känns när någon försöker sticka en nål genom din pungkula.

Jag ska nog, kanske, troligen, (förhoppningsvis inte), försöka dricka ett till glas med juice, men i den här takten, med en klunk max en gång i kvarten, så verkar jag dricka skiten i onödan.

Ja, inte finkel kanske, men smaken av äckelsprit, ruttna äpplen, ensilage och pungsvett..
Kan berätta att jag äcklat i mig en halv flaska. Blev inte ett dugg påverkad, så skit i det. Det är ju skönare att dra loss tånaglarna med tång än att dricka det där skräpet.
Citera
2010-11-08, 00:34
Medlem
EvilElviss avatar
Om du micrar skiten blir det inte riktigt lika jävligt! Bara ett tips för folk som redan tycker om det från början.

Men testa en shot!

Edit: Ok...Jag måste erkänna att jag har testat micra afelkorn eller vad det heter, men då var den varm! Och full blev jag inte heller, bara sur i magen. Men gott var det. Som satt dricka äpplekaka!
Senast redigerad av EvilElvis 2010-11-08 kl. 00:37.
Citera
2010-11-08, 00:45
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilElvis
Om du micrar skiten blir det inte riktigt lika jävligt! Bara ett tips för folk som redan tycker om det från början.

Men testa en shot!

Edit: Ok...Jag måste erkänna att jag har testat micra afelkorn eller vad det heter, men då var den varm! Och full blev jag inte heller, bara sur i magen. Men gott var det. Som satt dricka äpplekaka!
Det finns faktiskt en shot som kallas "äppelkaka" som är baserad på bland annat Apfelkorn. Blanda 50/50 med Apfelkorn och Licor 43, toppa med vispgrädde och en nypa kanel. För övrigt så fattar jag inte att man kan tycka att Apfelkorn smakar "starkt och äckligt", smaken är ju väldigt lik stark äppeljuice. Men men, barnen i dag tål inget som smakar starkt, det ska bara vara sött som synden och absolut inte ha några spår av spritsmak.
Citera
2010-11-08, 00:47
Medlem
Chaplains avatar
Hahah jag var säker på att tråden skulle handla om alla idioter som köper äcklig sprit och sen desperat letar efter sätt att få ner den istället för att skita i den, citattecknen i rubriken gjorde att jag blev förvånad av att det var ett riktigt fall av denna typ av tråd.

Men kyl ner den, all sprit smakar mindre väl nedkyld, sen blandar du den med valfri utblandning, t.ex. Fanta.
Citera
2010-11-08, 00:52
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilyn
Ja, inte finkel kanske, men smaken av äckelsprit, ruttna äpplen, ensilage och pungsvett..
Kan berätta att jag äcklat i mig en halv flaska. Blev inte ett dugg påverkad, så skit i det. Det är ju skönare att dra loss tånaglarna med tång än att dricka det där skräpet.
Indeed. Jag får se hur jag gör här. Jag börjar känna mig trött, i alla fall, och man ska ju upp i morgon.

Citat:
Ursprungligen postat av EvilElvis

Men testa en shot!

Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Det finns faktiskt en shot som kallas "äppelkaka" som är baserad på bland annat Apfelkorn. Blanda 50/50 med Apfelkorn och Licor 43, toppa med vispgrädde och en nypa kanel. För övrigt så fattar jag inte att man kan tycka att Apfelkorn smakar "starkt och äckligt", smaken är ju väldigt lik stark äppeljuice. Men men, barnen i dag tål inget som smakar starkt, det ska bara vara sött som synden och absolut inte ha några spår av spritsmak.
Haha. Det är ju det som är så jävla äckligt: den är för söt. Jag gillar egentligen inte sprit alls, men vanlig vodka kan jag tvinga i mig utan problem. Oftast så kör jag med en mun vodka och därefter en mun vatten - repeat, osv. Det är enklast så. Nä, fyfan - jag kan inte förstå varför jag utsätter mig själv för det här.
Citera
2010-11-08, 00:54
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chaplain
Hahah jag var säker på att tråden skulle handla om alla idioter som köper äcklig sprit och sen desperat letar efter sätt att få ner den istället för att skita i den, citattecknen i rubriken gjorde att jag blev förvånad av att det var ett riktigt fall av denna typ av tråd.

Men kyl ner den, all sprit smakar mindre väl nedkyld, sen blandar du den med valfri utblandning, t.ex. Fanta.
Jag editerade senare in citationstecknen i rubriken så att denna tråd skulle kunna användas av andra med liknande problem.

Jag har redan testat med juice, och det smakar inte lika åt helvete förjävligt, dock jävligt äckligt, så vi får se hur jag gör.
Citera
2010-11-08, 02:09
Medlem
wh0res avatar
apfelkorn är alldeles utmärkt tillsammans med mjölk...
Apfelkorn, likör 43, grädde och lite kanel är en riktigt nice shot och gör man den med mjölk blir det en trevlig longdrink.

För övrigt är Apfelkorn en likör...
Citera
2010-11-08, 02:21
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wh0re
apfelkorn är alldeles utmärkt tillsammans med mjölk...
Apfelkorn, likör 43, grädde och lite kanel är en riktigt nice shot och gör man den med mjölk blir det en trevlig longdrink.

För övrigt är Apfelkorn en likör...
Jag kan inte påstå att jag besitter mycket kunskap i alla dessa benämningar på olika alkoholhaltiga drycker, så tack för att du pekade ut mitt fel.

Jag dricker inte mjölk så ditt tips lär jag ej försöka mig på. Jag bör dock säga att jag tror att jag har givit upp. Det här är, enligt mig, en fruktansvärt äcklig dryck och min nya definition på helvetet (som jag inte tror på) är att dricka denna dryck - för evigt.
Citera
2010-11-08, 23:44
Medlem
sun7s avatar
Allt som är äckligt ska läggas i frysen en stund. Sedan dricker man det utan att andas.
Citera
2010-11-09, 00:52
Medlem
Disco-Mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Kan det vara Apfelkorn http://systembolaget.se/SokDrycker/P...0&SokStrangar= ?

Jag har inte smakat det själv men på din beskrivning så låter det nästan som det då det verkar riktigt sliskigt med 176g socker per liter dryck.

176g socker skojar du ?? Sockerchock kommer härnäst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in