2010-11-07, 14:09
Medlem
Inatt drömde jag en konstig dröm.

Det var jag och en nära vän, vi åkte skate/longboard nedför en lång backe. Vi hade skitkul och skrattade. I slutet av backen fanns en kurva med en sjö bredvid, vi fick problem att svänga och ramla rakt över vassen in i sjön båda två. När vi va i vattnet fortsatte vi skratta och började simma mot land tills vi märkte att det var vattenström i sjön. Min kompis fick panik men jag höll mig ganska lugn. Sen vaknade jag.

Jag vet att det fanns en tråd på flashback som handlade om drömmar men jag hittar den verkligen inte nu har googlat som fan. Så mod får gärna hänvisa mig till tråden om det finns kvar och radera denna tråd.
Citera
2010-11-07, 14:23
Medlem
nekropedofilis avatar
Den kanske syftar på att trots att din omgivning inte klarar av utmaningar gör du det
Citera
2010-11-07, 14:49
Bannlyst
Drömmar brukar inte ha med det övernaturliga att göra. Psykiska section kanse dit den ska flyttas?
Citera
2010-11-10, 20:14
Medlem
nuendasts avatar
drömmen handlade om att du hade kul och skejtade ner i vatten punkt slut. allt vi drömmer behöver inte betyda nått. faktiskt tror jag inte på alla jävla drömtydare och att saker betyder det som säjer/skriver. rent ordbajseri faktiskt.
Citera
2010-11-10, 22:53
Medlem
Sådana drömmar brukar betyda något världsligt, något som ditt undermedvetna försöker göra dig uppmärksam på. T ex att du ger dig in i saker utan att tänka efter, lr att du känner att du inte har koll på situationer. Vattendrömmar brukar handla om stress och press, har jag för mig. Det gamla talessättet "att hålla näsan över vattenytan" när man inte behärskar situationen.

Det är bara du själv som kan hitta en förklaring till varför du drömde det.. Kan också vara en film t ex.. Man brukar veta varför man drömde så om man tänker efter..

Paranormala drömmar brukar vara annorlunda. Sanndrömmar, kallas de också. De är otroligt verkliga, så verkliga att man har svårt att veta att det var en dröm och man är helt slut när man vaknar. Sen hittar man ingen förklaring till varför man drömde så och är helt uppfylld av drömmen i veckor efteråt.

Min mamma sanndrömde en gång att vi skulle få inbrott. Vi åkte till min släkt varannan vecka när jag var liten och vi skulle åka dit en Kristi Himmelsfärd och vara där hela helgen. Mamma väcker mig på morgonen och är helt vimsig. Hon har drömt så tydligt att vi åkte, precis som vi skulle göra, och att det blev inbrott.
Hon sprang runt som en yr höna och plockade värdefulla saker, sa åt mig att ta med smyckeskrin osv. Pappa satt i bilen och tjatade om vi var färdiga snart..
När vi kom hem sedan hade det varit inbrott.

Hon har inte drömt så lr betett sig så varken före lr efter. Vi har inte haft inbrott varken före lr efter och det var många år sen nu..
Tyvärr glömde hon sin bröllopsgåva i badrumsskåpet och det var oersättligt för henne..
Senast redigerad av Tina... 2010-11-10 kl. 22:56.
Citera
2010-11-10, 23:27
Medlem
Sommarflipflops avatar
Finns en hel avdelning för drömmar här: https://www.flashback.org/f236

Förövrigt tror jag inte din dröm hade nån speciell betydelse, utan bara en ren cirkus som många andra drömmar. Om den hade det så är det svårt att säga då vi inte vet hur din relation till din vän, skateboards och vattenströmmar är i verkliga livet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in