2004-07-01, 20:38
Medlem
M2ks avatar
Gillar språk, funderar på att förkovra mig. Har avråtts från bl a holländska och polska, lär vara ganska besvärliga av diverse skäl.

Grekiska, med sitt speciella skriftspråk, verkar var en speciell utmaning. Någon med egen erfarenhet?
Citera
2004-07-01, 21:19
Medlem
Roll8ors avatar
Jepp
Har läst lite på skoj. Texten är lättare att läsa än man tror.. Bla så uttalas det precis som det står, vilket gör det lätt att läsa.
Grammatiken är åt helvete dock, troligen Europas svåraste, så om du gillar utmaningar är det ett bra val.
Tyskarna sägs använda liknande grammatik, men det vet jag personligen ingenting om.
Citera
2004-07-03, 21:31
Medlem
Tyska är enligt min mening det språk med mest ologisk grammatik iaf. Läste tyska under sex års tid, och fattar fortfarande inte? Jag kan läsa och förstå bra, men jag kan absolut inte skriva.
Citera
2004-07-03, 21:38
Medlem
Viktorias avatar
Läste grekiska och latin på gymnasiet en gång i tiden. Men det var väl en äldre sorts grekiska? Minns inte mycket kan jag medge.
Citera
2004-07-03, 21:42
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeW
Tyska är enligt min mening det språk med mest ologisk grammatik iaf. Läste tyska under sex års tid, och fattar fortfarande inte? Jag kan läsa och förstå bra, men jag kan absolut inte skriva.
Tyska grammatiken är ett ngt jobbigt kapitel, men språket som sådant passar bra för oss svenskar. Kommer man bara igång, lite öl o schnapps löser konstigt nog upp språknerven, så är det bara att köra på. Brukar iklä mig rollen som språkrör, när 'grabbarna' åker till Tyskland. Inte så svårt iofs, en del av dom är totala språknoviser, och skulle förmodligen inte märka om man pratade franska istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in