Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-11-06, 21:18
Medlem
varberg123s avatar
Nu är det så att vi har 2 bärbara datorer som det har hänt samma sak med som bara är ståendes just nu så om någon skulle kunna hjälpa mig hade det varit bra!
Datorn startar och så det första som kommer uppå är att datorn inte avslutades riktigt så får jag välja mellan att starta dator i felsäkertläge eller starta normalt och vad jag än väljer så laddar datan en stund och sen kommer det upp en meny på engelska där det står "Your computer was unable to start, startup repair is checking your system for problems" sen får man välja språk på sitt tangentbord och vilket jag än väljer så laddar den bara hur länge som helst och till slut startar den bara om och så börjar det om från ruta 1.. någon som har en aning om vad det kan vara?
Citera
2010-11-06, 23:10
Medlem
hasenfrasens avatar
Starta upp på Windows installations-skivan och välj "Command prompt" bland reparationsverktygen.

Utför sen kommandot: CHKDSK C: /R /P

Starta om dator efter att den tuggat igenom disken. Det kan ta flera timmar att slutföra, hav tålamod.

Funkar inte det, kontakta en lokal datasnubbe eller starta upp på en Ubuntu Live-CD som tillåter dig att kopiera dina viktiga data till extern disk/usb. Efter backupen installerar du om Windows.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in