2010-11-06, 12:04
Medlem
Q-Cum-Beers avatar
Igår började jag få en jäkligt irriterande smärta i ögat som hela tiden tåras, kliar konstant och när jag kliar i ögat så gör det ont som fan, lite som om ögat blivit intryckt. Gör också ont i tinningen på samma sida och näsan rinner konstant på samma sida som den smärtande tinningen och det smärtande ögat.

Har jag bara en vanlig jäkla förkylning eller kan det vara värt att kolla upp? Började igår kväll och hänger fortfarande i. Mysko känsla för har aldrig upplevt detta tidigare. Känslan kan närmast jämföras med att man fått ett knytnävsslag rakt över tinningen/ögat men så är inte fallet. Teorier om vad detta kan vara?
Citera
2010-11-06, 12:08
Medlem
Miiiiias avatar
Låter lite som bihåleinflammation, bortsett från att ögat blivit irriterat (jag är egentligen inte så insatt, så jag vet inte om det är normalt eller inte). Gör det extra ont om du böjer dig framåt?
Citera
2010-11-06, 12:10
Medlem
Q-Cum-Beers avatar
Nej, inte värre när jag böjer mig framåt. Semi-hypokondriker som man tyvärr är så googlade jag lite och hittade något som kallas Hortons huvudvärk, känns kanske som lite overkill att föreslå det dock..
Citera
2010-11-06, 12:16
Medlem
Miiiiias avatar
Vad är det som gör att du utesluter "vanlig" migrän? Jag har vid ett fåtal tillfällen då jag varit förkyld råkat ut för lättare migränattacker, så att du får det en gång behöver inte betyda att det kommer tillbaka.
Citera
2010-11-06, 12:19
Medlem
Q-Cum-Beers avatar
Egentligen ingenting, dock aldrig haft besvären tidigare och blev nu orolig som fan. Petat i mig lite tabletter för att se om det hjälper nu, förhoppningsvis släpper det. Mycket obehaglig känsla iaf, känns verkligen som jag fått en smäll rakt över sidan av skallen.
Citera
2010-11-06, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Cum-Beer
Nej, inte värre när jag böjer mig framåt. Semi-hypokondriker som man tyvärr är så googlade jag lite och hittade något som kallas Hortons huvudvärk, känns kanske som lite overkill att föreslå det dock..

Det är otroligt att man missar att man har Hortons. Att skriva på en dator eller liknande ingår inte i aktiviteter som en Hortondrabbad utför under smärtskov.

Där handlar det mer om att klättra på väggarna av ren panik, så jag tror du kan känna dig rätt lugn med att det inte är det.
Citera
2010-11-06, 13:50
Medlem
ögon inflamation kan det vara eftersom att ögat rinner mycket. eller mildare form av migrän
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in