Flashback bygger pepparkakshus!
2010-11-05, 23:05
Medlem
dannywtfs avatar
Idag införskaffade jag en trådlös mus så att jag kunde sitta i soffan och surfa. Jag har lyckats att para ihop mitt tangentbord med dongeln (Apple Keyboard) och det fungerar klockrent. Nu har jag däremot problem med musen som tappar kontakten efter ungefär 20-30 minuter. Innan den tappar kontakten så fungerar den klockrent och laggar inte ett dugg!

Jag vet att det inte är batterierna för de är nya. Har jag missat att installera någon programvara eller vad är haken? Jag kan koppla ihop musen med datorn via en mini-usb som följde med, men det är ju inte så upphetsande att behöva göra det så fort den slutar att fungera. (Jag har varit tvungen att göra så 5 gånger nu bara ikväll).

Panelen: Vad ska jag göra? Byta mus?

Dongeln: Deltaco BT-108

Mus: Media-tech MT1083
Citera
2010-11-05, 23:20
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Panelen: Vad ska jag göra? Byta mus?
Snarare installera drivrutinen för Media-tech MT1083 och uppfostra dess beteende.
Citera
2010-11-06, 00:10
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Snarare installera drivrutinen för Media-tech MT1083 och uppfostra dess beteende.

Problemet är att jag inte hittar några. Var inne på Media-techs hemsida, men fann inget. Har aldrig haft liknande problem förut så jag vet inte ens vart jag ska leta:/
Citera
2010-11-06, 00:17
Medlem
vonOlofs avatar
Och du har "parat" ihop BT enligt deras instruktioner?

http://www.media-tech.eu/upload/manuals/MT1083.pdf
Citera
2010-11-06, 00:34
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Och du har "parat" ihop BT enligt deras instruktioner?

http://www.media-tech.eu/upload/manuals/MT1083.pdf

Hmm.. Nu blev det lite pinsamt. Tror jag vet vad felet är. Jag utgick ifrån att batterierna var fulladdade när jag fick dem, men i din länk står det att man ska ha musen kopplad till datorn ända tills lampan lyser konstant. Det kan alltså helt enkelt vara så att batterierna inte var krya nog. Jag sätter den på laddning några timmar så återkommer jag imorgon om tråden behöver låsas.

Tack för hjälpen, i vilket fall! Hatten av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in