2010-11-05, 21:24
Medlem
BibbiBarsks avatar
Det har ju skrivits en del böcker om hur man blir en "pick-up artist". Hur man ska bli bra på att ragga.
Men om man är på en klubb med BDSM-inrikting så gäller säkert helt andra saker. Finns "The Game" för BDSM?
Citera
2010-11-06, 01:25
Medlem
pannkaksmuss avatar
Nej.
BDSK bygger på tillit. Det är altså raka motsatsen till de ytliga kontakter som beskrivs i the Game.
Citera
2010-11-06, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pannkaksmus
Nej.
BDSK bygger på tillit. Det är altså raka motsatsen till de ytliga kontakter som beskrivs i the Game.

Helt korrekt. "The Game" har ingen plats om BDSM, man måste tvärtom vara helt öppen och klar och trygg med vilka intentioner man själv har och vad partnerns gränser går.
Jag tycker synd om de unga som känner att de måste ställa upp på dessa spel och som tror att de uppnår annat än ensamhet i längden.
Citera
2010-11-06, 14:27
Medlem
BibbiBarsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kloakdykare
Helt korrekt. "The Game" har ingen plats om BDSM, man måste tvärtom vara helt öppen och klar och trygg med vilka intentioner man själv har och vad partnerns gränser går.
Jag tycker synd om de unga som känner att de måste ställa upp på dessa spel och som tror att de uppnår annat än ensamhet i längden.
OK jag kan förstå det.
Men händer det inte att folk ibland går ut på BDSM-inriktade klubbar med intentionen att ragga upp någon? Eller är alla relationer låsta på ett sådant ställe, man har redan innan man gick dit sin partner. Lite så jag upplever det iaf.
OM det nu skulle förekomma raggning på BDSM-klubbar så borde det ju också gå att strukturera upp vissa strategier osv.
Citera
2010-11-06, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BibbiBarsk
OK jag kan förstå det.
Men händer det inte att folk ibland går ut på BDSM-inriktade klubbar med intentionen att ragga upp någon? Eller är alla relationer låsta på ett sådant ställe, man har redan innan man gick dit sin partner. Lite så jag upplever det iaf.
OM det nu skulle förekomma raggning på BDSM-klubbar så borde det ju också gå att strukturera upp vissa strategier osv.

Jag vet inte (går inte på klubb) men jag kan tro att man kanske byter användarnamn på DS och att det kan bli inledningen till vidare kontakt. Men det är få BDSM-utövare, speciellt ug, som går henm första kvällen med någon okänd i intention tt "leka". Det vore att bete sig mycket oförsiktigt. Gör man det känner man personen sedan tidigare.
Citera
2010-11-11, 15:55
Medlem
BibbiBarsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kloakdykare
Jag vet inte (går inte på klubb) men jag kan tro att man kanske byter användarnamn på DS och att det kan bli inledningen till vidare kontakt. Men det är få BDSM-utövare, speciellt ug, som går henm första kvällen med någon okänd i intention tt "leka". Det vore att bete sig mycket oförsiktigt. Gör man det känner man personen sedan tidigare.
Jag är med på vad du säger men vad menar du med att man kanske byter användarnamn på DS? Skulle det vara ett taktiskt knep att byta namn på sin avatar eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in