2017-08-23, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljusetssvin
Jag upptäckte henne idag och gillar att hon sjunger om helt horribla saker om misär missbruk och på ett sånt glatt sätt. Typ ta en riktigt dålig självkänsla, självskadligt beteende och lite misär men vänd på det och låtsas att det är jättebra.. vet inte hur jag ska förklara men ni som bara hör könsord och direkt jämför henne med Eddie är ute och cyklar..
Typ döda tjejer säger inte nej.... Fantastiskt...
Håller med. Tycker hennes sätt att tackla ämnena är mycket intelligentare än Meduza. För att nu ta ett exempel. Hon har ruskigt många nerladdningar på Spotify.
Citera
2018-10-01, 23:09
Medlem
Rebali179s avatar
Håller hon på fortfarande tro eller har hon lagt av som artist
Citera
2019-11-23, 21:31
Medlem
Rebali179s avatar
Har hennes debut album på LP Var längesedan jag spelade den
Lite udda pärla men en klassiker med tiden
Citera
2019-11-23, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Har hennes debut album på LP
Var längesedan jag spelade den
Får ta och plocka fram den

Okej, soft att bumpa en ett år gammal tråd för att säga att du ska lyssna på en skiva.
Men nu vet vi, bra att du berättade det.
Citera
2019-11-23, 21:37
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluehairdontcare
Okej, soft att bumpa en ett år gammal tråd för att säga att du ska lyssna på en skiva. Men nu vet vi, bra att du berättade det.

Intresseklubben antecknar ser jag
Dock undrar man även vad Lilla Lovis gör idag så är det någon som vet så ut med språket
Citera
2020-12-24, 04:38
Medlem
BacONbacOFFs avatar
Undrar samma sak, verkar som hemsidan inte går att ladda iaf.
Citera
2020-12-24, 04:43
Jag förstod aldrig hypen med Lilla Lovis. Det är ju inte direkt Eddie eller Onkel. Bara en blond tjej som äcklar sig. Stor skillnad. Det finns en könsnorm och det jag ser Eddie Meduza göra vill jag inte se en kvinna syssla med.

Och nu talar jag naturligtvis för alla. Det jag säger nu är lag. Helt oomkullrunkeligt. Bara så att alla autister förstå att jag attackerar just dem personligen.
Citera
2020-12-24, 13:22
Medlem
Sinnerstens avatar
Lilla Lovis Kom Tillbaka!
Citera
2020-12-24, 13:23
Haha fan vad längesen man hörde hennes låtar :P vilka minnen.
Citera
2020-12-25, 21:13
Medlem
Doktordonkas avatar
Lilla Lovis var en frisk fläkt och texterna gjorde en på gott humör. Jag menar, en textrad "jag spottar aldrig ut min snus när jag suger kuk", det måste ju hyllas!

Såg henne live för typ sex år sedan, helt okej, men just vid det tillfället så var ljudet helt fasansfullt dåligt, svårt att höra liksom, det var lite osis. Men jag ger alla tummar upp för Lilla Lovis! Hoppas det kommer lite nya låtar.
Citera
2020-12-26, 01:54
Medlem
Jag önskar att hon börjar sjunga gospel istället.
Citera
2020-12-26, 09:29
Medlem
Hon var PK-varianten, Södermalms-varianten, feminist-varianten och mellanmjölksvarianten av "könsrock". Det som Svt lyfte fram när de gjorde en dokumentär om genren/företeelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in