Flashback bygger pepparkakshus!
2004-06-30, 20:18
Medlem
Henkeeee-s avatar
Hej! När jag växte upp åt min familj ofta två olika sorters varor från (jag kommer inte ihåg) Felix eller Findus. Produkternas namn var "Pasta Roma" samt "Pasta Rigatoni". De bestod av pasta, tomatsås till köttfärs och kryddmix till köttfärs. Till "Pasta Roma" medföljde även pulver till en god sås. Man behövde självklart tillsätta köttfärs.

En dag verkade det dock som om dessa produkter försvann ur sortimentet. Den senaste tiden har jag haft svårt att släppa dessa mina barndomsfavoriter. Är det så att produkterna fortfarande finns i handeln på andra ställen runtom i landet än Linköping, där jag bor? Är det någon som vet vilka produkter jag pratar om, och om det är Felix eller Findus som ligger bakom dom.

Oerhört tacksam för svar!

/Henke
Citera
2004-07-01, 00:13
Medlem
StigAllans avatar
Kolla på www.findus.se eller www.felix.se
Där kanske du kan hitta dina barndomsfavoriter.
Citera
2004-07-01, 06:51
Medlem
Henkeeee-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Kolla på www.findus.se eller www.felix.se
Där kanske du kan hitta dina barndomsfavoriter.

Jo, jag har redan finkammat de sidorna, hittade ingenting där tyvärr
Citera
2004-07-01, 09:55
Medlem
gnistens avatar
Visst kommer jag ihåg dom, fanns även en som hette "Indonesisk risotto"

Minns att just den var min favorit,Men jag blev liksom du osäker på
Felix/Findus.

Dom kallades för "främmande Rätter", För mig klingar Findus mest rätt, men inte heller jag har hittat någon info om dom.
Skulle tro det är ca: 6-7 år sedan jag såg dom sist.

/G
Citera
2004-07-01, 16:42
Medlem
Henkeeee-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findus Konsumentkontakt
Hej, tack för Ditt mail.

Tyvärr var försäljningenför dålig, så den finns inte kvar på marknaden.

Du är alltid välkommen att kontakta oss.

Med vänlig hälsning
FINDUS KONSUMENTKONTAKT

Bibban Svensson

Faaaaan
Citera
2004-07-01, 17:04
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Damnit!
Hade iof väntat mig det svaret, eftersom man inte sett de produkterna i butik på en massa år.
Saknar pasta roma.
Har inte käkat det sen jag var i tolvårsåldern, men det är fortfarande en av de bästa halvfabrikat som existerat.
Ostsåsen var grymt god.
Fattar inte hur den kunnat sälja dåligt.
Citera
2010-08-15, 11:12
Medlem
Henkeeee-s avatar
Jag vet att det här kan vara årets bump, men det är tamejfan min egen tråd !

Jag hittade detta recept som, tro det eller ej, smakar riktigt likt Pasta Roma! Så i väntan på att Findus tar sitt förnuft till fånga kan ni testa detta:

http://blogg.aftonbladet.se/markos/2...sta-roma-4port
Citera
2014-02-24, 19:36
Medlem
burgertowns avatar
Matklubben har en lång diskussion i ämnet och det finns ett recept som jag själv inte provat men enligt utsago skulle vara snarlikt
https://www.matklubben.se/recept/pasta_roma_83541.html
Citera
2016-10-16, 21:17
Medlem
trickydicks avatar
Vet inte vad jag skulle ha tyck om den idag, men det kan väl vara så som med gammal glass och godis man älskade förr och smakar man det idag så tänker man "Määe" Varken gott eller elakt, men man förstår inte storheten som man tyckte.

Hur som helst. I senare halvan av 80-talet så var varken jag eller min dåvarande sambo några stjärnkockar. Vi hade ett begynnande intresse, men skickligheten hade inte infunnit sig.

Pasta Roma (Vill minnas att den hette Pasta Pytt Roma) tyckte vi var en bra grej. Välsmakande och snabbt att göra och med två såser upplevdes den som lite avancerad. Vi köpte den flera gånger och uppskattade den. Den satt lite piff på 80-tals Söndagsmiddagen. Om den hade funnits kvar idag hade jag säkert köpt en gång i halvåret eller kvartalet och tyckt at den varit sisådär. Men nu finns den inte och jag saknar den

Kan vi mejlbombar och ringa Findus och be att dom återinför den?
Citera
2020-09-13, 20:11
Medlem
TrueCs avatar
Pasta rigatoni för i HELVETE när är det dags för comeback?

Nån som har ett recept som är lika bra?

SUPERBUMP
Citera
2020-09-13, 23:13
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkeeee-
Faaaaan

Citat:
Ursprungligen postat av Goddess_Purgatory
Damnit!
Hade iof väntat mig det svaret, eftersom man inte sett de produkterna i butik på en massa år.
Saknar pasta roma.
Har inte käkat det sen jag var i tolvårsåldern, men det är fortfarande en av de bästa halvfabrikat som existerat.
Ostsåsen var grymt god.
Fattar inte hur den kunnat sälja dåligt.
Det är ofta så att man tyckte något var jättegott när man var liten, inte ätit det på ett tag och blir djupt besviken sen när man äter det i vuxen ålder. Smaklökarna "utvecklas" genom åren....
Citera
2020-09-13, 23:16
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burgertown
Matklubben har en lång diskussion i ämnet och det finns ett recept som jag själv inte provat men enligt utsago skulle vara snarlikt
https://www.matklubben.se/recept/pasta_roma_83541.html
Hmmmmm 🧐🤔. Lite väl enkla ingredienser, ähum! Förstår att den fått snittbetyg 2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in