Citat:
Ursprungligen postat av kluxxi
Gick i samma gymnasieskola som lorenzo och kan inte annat än hålla med om vad tidigare skrivits. Skön kille som dock tycker om att visa upp sina "tillgångar" men vem gör inte det å andra sidan i dagens samhälle.
Har dock en rolig historia om när han och hans polare skulle käka pizza på en av turre-pizzeriorna vid skolan; Jag och några kompisar sitter och käkar i gladan ro när vi hör någon som skriker vid ingången till pizzerian. Där står en av lorenzos polare och viftar med ett amexblack typ och skriker "hallå tar ni amex eller"

(vilket vi antog var lorenzos då polaren inte var lika välbeställd) varpå turken svara något med "vadfan är det" varpå entouraget stegar därifrån.
låter inte lika bra nu i efterhand men det var sjukt kul och något som blev ett stående skämt!
Vart är bilderna på Karolina som nämndes tidigare i tråden? UPP!
Finns inte en chans att Lorenzos farsa sitter inne med ett AmEx Centurion (Black) med tanke på vad som krävs för att få åtkomst till ett sådant kort. Jag menar, hans lönetaxering låg på cirka 450 ribbor och detta ger honom ett AmEx Gold, på sin höjd. Såg dock, i något klipp, att han pröjsade med någon annan AmEx-nyans. Orkar dessvärre inte kolla upp vad det var. Kan vara så att han sitter inne på en mindre förmögenhet och har slaskat loss exempelvis ett Platinum på så vis. Sedan är det inte så jävla häftigt (längre) med AmEx, när allt kommer omkring. 90-talets statussymbol, precis som den rosa skjortan och Connoisseur.
Tycker faktiskt inte Lorenzo är helt ute och cyklar. Fina betyg och ett kneg. Klart han ska få softa ett par år om hans päron är villiga att finansiera det. Jag hade också tagit emot kläder för stora summor om mina föräldrar ville unna mig det. Har vänner som får mer än detta och de har full koll på pengarnas egentliga värde. Så fort man kommer ut i allvaret och börjar tjäna sina egna pengar, då löser sig alltid det där. I Lorenzos fall skulle jag säga att det är efter att han har fått leka av sig ett par år och sedan, efter ytterligare några år, avslutat en (förmodligen) framtida utbildning. Sedan finns det givetvis undantag.
Likaså Tim-Joel. Klart grabben tackar och tar emot en MC. Inget fel med att kasta lite pengar på sina barn.