2010-11-04, 22:51
Medlem
Nauthizs avatar
Jag sökte och fann ett antal trådar som berörde frågan, men ingen som tar fram något konkret och användbart.

Efter att ha skådat detta beslöt jag mig för att efter att jag kommit till besinning starta denna tråden. Det var så konkret det kan bli. Likt en käftsmäll av sanningens kalla näve. Nu är det allvar. Jag tror knappast att jag är ensam över att besitta tämligen vämjeliga tankar om vår dunkla framtid. Vi har aldrig någonsin tidigare i världshistorien haft en liknande situation framför oss. I dagsläget står vi inför bland annat följande problem i osorterad ordning:
  • Svenska företag förflyttas till utlandet med eskalerande arbetslöshet som följd
  • Vi blir överstatligt styrda av EU, FN och diverse lobbygrupper
  • En viss etnokulturell grupp äger så gott som all massmedia
  • Aldrig tidigare skådad demografisk förändring av de etniska grupperna
  • En åldrande befolkning och ett lågt barnafödande
  • Etnisk-/kulturell-/religiös- splittring och isolationen av utomeuropeiska grupper i "Ghetton"
  • Nedläggningar av det nationella försvaret samtidigt som den riskeras att sättas in mot civilbefolkningen
  • Banker som försätter oss i skuldfällor och sätter hela landets ekonomi i gungning
  • Genomkorrumperad politisk makt starkt styrd av utländska lobbygrupper
  • En ickeakademisk akademi som lär ut pseudovetenskap och praktiserar hjärntvätt
  • Etnosuicidala åsikter hos gemene man
  • En aldrig tidigare skådad eskalering av vålds- och sexualbrott
  • Återkomsten av tidigare utrotade sjukdomar, nu delvis resistenta mot läkemedel
  • Globalisering som krossar inhemska företag
  • Kulturell splittring och identitetsförvirring bland befolkningen
  • Splittring som leder till att sinnessjuka, separatistiska HBTQA-projekt får fotfäste

och mycket, mycket mer...

Fortsätter detta mister vi allt vi äger och håller kärt, så det individualistisk verklighetsflykt är inte längre möjlig, då problemen blir allt mer påtagliga för gemene svensk. Vi har alla någonting centralt i våra liv, samtliga av oss kommer att mista det vi håller kärt om ingenting görs. Detta illustreras mycket väl här. Sköt-dig-själv-och-skit-i-andra-tiden är förbi och förgången, vi och efterkommande generationer måste återuppbygga vårt land, på samma sätt som man gjorde under 1800-talets andra hälft då vi gick från U-land till ett av världens bästa länder på mindre än ett sekel och som japanerna gjort sedan slutet av andra världskriget.

Jag som person är inget annat än en förvirrad filosofistuderande från Malmö som fått nog. Jag har aldrig någonsin varit medlem i något parti eller förening. Jag hyser ingen egentlig politisk ideologi eftersom jag anser att ideologier är ett separatistiskt jippo som splittrar i onödan. Valet 2010 var ett bevis på detta. Det var mitt första val jag deltog i och röstade på SD av rent strategiska skäl. Med andra ord har jag intet driven av politiska ideal, det enda jag vill är att vi ska agera och ta tillbaka det som vi blivit bestulna på.

I denna tråd vill jag att vi i seriös ordning ska gemensamt ska lista förslag och strategier för hur vi räddar vårt hemland från total undergång. Jag struntar fullständigt i vilka ni är och vilka ideologier ni är anhängare av, det enda som betyder något och enar oss är att vi som landsmän måste sträva efter överlevnad. Det är det som rent konkret är vårt mål är. Det är egentligen mycket enkelt, det handlar om att överleva. Vilket sammanfattas bra av orden:
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Det handlar överhuvudtaget inte om rätt och fel, brott och straff, rättvisa och orättvisa eller heder och moral. Det handlar om överlevnad.
Med andra ord ska allting, precis allting fokusera på vår och vår nations överlevnad.

Jag skulle vilja säga att vi har fem punkter som måste
  • Identitet
Vilka är vi? Vad gör oss till svenskar? Vilka är våra för- och nackdelar?
I den här tråden uppkommer en idé om en svensk kulturrevolution där vi blåser liv i folksjälen igen. Inte på det godtyckliga, romantiserande vis som hos nationalromantiken, vi har saker att vara stolta över hämtade från både fakta och myt. Vi måste skapa oss en självbild och en kultur som enar oss som folk kring något centralt. Därefter måste vi kritiskt reda ut våra för- och nackdelar för att komma fram till en strategi som lämpar sig bäst för situationen. Gemensamt ska vi överleva. Faller någon av oss, hjälper vi denne upp, ingen ska lämnas bakom.
  • Fienden
Vem är fienden? Vad är deras styrkor och svagheter? Hur besegrar vi dem? Det finns flera kandidater till den potentiella ärkefienden, men det vore kontraproduktivt att försöka leta upp fler problem. Det är lika kontraproduktivt som att gå ut och arkebusera främlingar. Däremot bör vi revidera vilka som håller i trådarna och styr bakom kullinserna. Dessa ska omedelbart uppmärksammas på högljuddast möjliga vis och därefter obönhörligen fråntas all sin makt.
Jag vägrar att bli en slav, gör du?
  • Historien
Kan vi ta lärdom av någonting som tidigare skett? En av de tydligaste punkterna är hybris. Detta har drabbat flera stora personer under historiens gång. Att överskatta sin egen förmåga är något av det största misstag man kan göra. Eftersom jag inte strävar med någon ideologi bakom mig, utan bara kärleken inför det egna folket. Är någon premiss fel, bytar vi ut den och ersätter med det korrekta. Vi ska inte vara dogmatiska över huvudtaget. Vi ska hela tiden blicka framåt och anpassa oss efter situationen. Att våga ha fel är något av det klokaste man kan göra.
  • Handling
Vad ska vi göra och hur ska vi göra? Här funkar faktiskt gamle Sun Tzu alldeles utmärkt, vilket han förvånansvärt gör i flera sammanhang angående konflikter. Samtidigt måste vi hela tiden lyhört ta intryck av händelserna runt omkring oss. Blicken ska vara framåt och har överlevnad som mål. Våld ska enbart brukas om nöden kräver det eller när det är till större fördel än nackdel.
  • Framtiden
Vilka scenarion är trovärdiga och hur ska vi bemöta dem? Vad är målet med den rådande dogmen? Hur ser vår framtid ut? Hur ska vi förebygga och lösa eventuella problem?

Ärade forumkamrater, låt oss gemensamt sprida ordet och ena vårt folk, för nu jävlar ska svensken väckas bryskt och ställa saker till rätta. Moder Svea ska inte våldtas och förnedras mer av vedervärdiga främlingar. Detta är vår plikt och ingen svensk man, kvinna eller barn ska utebli från denna väckelse. ALLA ska förstår att undergången är närmre än vad den tidigare någonsin har varit. Vi MÅSTE göra något och det NU. Därför startar jag den här tråden, vi är alla vackra och intelligenta och har säkert mängder med goda förslag och idéer. Vi är bara på tok för splittrade. Därför blir detta ett försök på hur vi kan samla oss i en gemensam rörelse för vårt eget bästa och vår egen överlevnad! Det handlar inte om hat gentemot det främmande, det handlar om kärlek gentemot det egna.

Annars riskerar du att förlora allt du håller kärt.

Hell Svíþjóð!

Eder forumkamrat

Nauþiz
Senast redigerad av Nauthiz 2010-11-04 kl. 23:09.
Citera
2010-11-04, 23:50
Medlem
Aghartas avatar
Det är endast en kommunistisk revolution som kan rädda Sverige. För att känna samhörighet med andra människor måste man ha något gemensamt. De stora inkomstskillnaderna i Sverige gör att svenskarna blir väldigt splittrade. Vi måste inse att det inte är invandrarna som är våra fiender. Fienden är de rika och deras partier och massmedia. När jag var liten var jag stolt över att vara svensk. Sverige var något speciellt som andra länder såg som en förebild. Nu är Sverige som vilket skitland som helst och man får skämmas över kryperiet för USA och Israel.
Citera
2010-11-04, 23:54
Medlem
KladHests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agharta
Det är endast en kommunistisk revolution som kan rädda Sverige. För att känna samhörighet med andra människor måste man ha något gemensamt. De stora inkomstskillnaderna i Sverige gör att svenskarna blir väldigt splittrade. Vi måste inse att det inte är invandrarna som är våra fiender. Fienden är de rika och deras partier och massmedia. När jag var liten var jag stolt över att vara svensk. Sverige var något speciellt som andra länder såg som en förebild. Nu är Sverige som vilket skitland som helst och man får skämmas över kryperiet för USA och Israel.

Jorå såatte.....
Citera
2010-11-05, 00:04
Medlem
Nauthizs avatar
Citat:

Hur sjutton går det ihop med att vi har traditionellt haft minst inkomstskillnader i världen? Samtidigt så har vi brutit kopplingen mellan materiellt välstånd och status. Ett rötägg med dyr bil är fortfarande ett rötägg.
Citera
2010-11-05, 00:19
Bannlyst
Tycker vi slänger ut alla manliga invandrare och befruktar deras fruar ...
Citera
2010-11-05, 00:42
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Jag tycker vi låter det gå åt helvete, isolera skiten och studera det utanför som ett intressant experiment.
Citera
2010-11-05, 09:58
Medlem
Jrgens avatar
Svenskarna räddas genom att avskaffa Sverige.
Citera
2010-11-05, 11:06
Medlem
VonCarlssons avatar
Har vi inte nog med domedagsprofetior?
Citera
2010-11-05, 11:29
Medlem
Aghartas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nauthiz
Hur sjutton går det ihop med att vi har traditionellt haft minst inkomstskillnader i världen? Samtidigt så har vi brutit kopplingen mellan materiellt välstånd och status. Ett rötägg med dyr bil är fortfarande ett rötägg.

Du har väl inte missat att inkomstskillnaderna ökat de senaste åren? När jag var liten på 70-talet kunde ungar från olika samhällsklasser leka med varandra utan att det var något konstigt med det. Idag kommer de inte ens i kontakt med varandra.
Citera
2010-11-05, 12:27
Medlem
Jag har två förslag:

EU ser till så att rättvis handel även gäller I-länder. Detta innebär att man slutar att importera från länder som i för stor utsträckning förhindrar att man exporterar till dom, såsom exempelvis Kina. Det kommer antingen innebära att Kina ger med sig och börjar tillåta import, eller så kommer EU-länderna få börja tillverka allting själva.

Återinför värnplikten:
Värnplikten skapar inte bara ett starkt och folkligt försvar. Det skapar även bättre medborgare. Rikemansbarn får bo med fattigare personer i tre månader. Svenskar får bo med invandrare, de som ska plugga högskola får bo tillsammans med dom som gått el/fordon/industri etc. De får bo tillsammans, strida tillsammans och allmänt samarbeta för att klara av diverse uppgifter. De får anpassa sig till varandra. Detta leder till mer förståelse och mindre fördomar. Destruktiva beteenden rättas.
Då alla gjorde värnplikten i Sverige, då var kriminaliteten betydligt lägre. Detta beroende på att befälen konstant kom på en då man gjorde något olagligt och omedelbart delade ut straff som omfattade fysisk ansträngning såväl som förudmjukelse. En gång i tiden var det fritt fram att gå till närmsta regemente, kvittera ut ett vapen och hålla upp sin färdighet. Något svinn hände inte och ingen sköt mot krogköer.

Jag har ingenting emot att försvaret ska kunna sättas in mot civilbefolkningen. Det enda sättet som vår regering ska bytas ut är genom ett demorkatiskt val. Revolutioner, oavsett om de är kommunistiska, nazistiska, islamiska eller socialdemokratiska, skall slås ner. Har vi ett folkligt försvar så kommer de inte att utföra moraliskt förkastliga ordrar. De kommer att göra det som är bäst för folket.

Allmänt tycker jag att du ska sluta gnälla om HBT-grupper eller om etniska grupper som har makten. Orsaken till att det finns många judar på höga positioner är för att de till skillnad från dig utbildar sig högt istället för att ta varje tillfälle i akt att supa skiten ur dig. Bankerna försätter inte folk i fällor. Det är "folket" som verkar vara för dumma i huvudet för att inse att över en miljon inte är ett rimligt pris för ett hus och därför gladerligen tar lån de aldrig kommer kunna betala, ens om lånet skulle vara skattefritt.
Senast redigerad av darkjak 2010-11-05 kl. 12:34.
Citera
2010-11-05, 13:58
Medlem
jackelinas avatar
Arbetskraftsinvandringen kommer att bli vår räddning:

Citat:
Oseriösa svenska företag missbrukar de nya reglerna för friare arbetskraftsinvandring. Exempelvis så säljs svenska arbetstillstånd utan att något arbete erbjuds - och pengarna går rakt ned i fickan på dessa företagare, skriver Dagens Nyheter.

/.../

"Vi kommer i kontakt med människor som arbetar tolv timmar om dagen, sju dagar i veckan, inte sällan med en månadslön på 2000-3000 kronor. Protesterar de eller vänder sig till facket blir de uppsagda och förlorar sin rätt att vistas i Sverige. Det system som regeringen byggt upp gör att arbetsgivaren i princip är den som avgör om du får stanna eller inte. Vem protesterar då mot taskiga arbetsvillkor och utebliven lön", skriver förbundsordföranden Ella Niia på Hotell- och restaurangfackets hemsida.

Billströms respons:

Citat:
Regeringens inställning är, säger han, att invandring av arbetskraft behövs och Migrationsverket ska handlägga ansökningarna.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/arbetskraftsinvandrare-utnyttjas_5626781.svd
Citera
2010-11-05, 14:07
Medlem
Rodolfuss avatar
Citat:
Du har väl inte missat att inkomstskillnaderna ökat de senaste åren? När jag var liten på 70-talet kunde ungar från olika samhällsklasser leka med varandra utan att det var något konstigt med det. Idag kommer de inte ens i kontakt med varandra.
Trams, de olika samhällsklasserna har betydligt större kontakt med varandra idag än vad de hade på 70-talet. Det är ju bara att gå in i ett klassrum och sen åker du hem till samtliga ungar, då får du nog allt se att samhällsklasserna kommer i kontakt med varandra dagligen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in