2010-11-04, 21:47
Medlem
Jag har loggat in på min msn, och får ett meddelande från postmaster delivery att ett meddelande har misslyckats nå fram. Och jag har inte skickat något? Det är en kontakt på min lista, och jag står som avsändare, jag går in och kollar på "skickat" och ser att flera har skickats men knappt några har nåt fram och de flesta är det postmaster delivery fail respons på.
Grejjen är att jag loggade in på en helt annan dator sen och samma grej fortlöpte, något har skickats till en kontakt och postmaster kommer igen. I det skickade finns en liten äcklig fil 1,9 kb (virus såklart). Jag har scannat datorn och har ej virus. Så är detta bara ett lur? Eller vad är grejjen? Fattar nada, men e sjukt drygt att det skickas mail till mina kontakter! Hur stoppa detta?
Citera
2010-11-04, 22:17
Medlem
Bobblans avatar
Jag hade samma problem..
Jag sökte igenom datorn och datorerna jag sitter på efter virus, och raderade det som fanns.
Sen bytte jag även samtliga lösenord jag använt mig av.
Efter det har jag inte märkt av nånting sådant längre.
Citera
2010-11-04, 23:48
Medlem
detta måste vara något som smittat många, jag har idag fått 62 mail av olika kontakter (inte kollat något) sen så har jag lyckats skicka ett tiotal likt din förklaring.

Hittar inget virus på datorn, någon som har några idéer på hur jag kan få bort detta?
uppskattar svar
Citera
2010-11-05, 00:51
Medlem
Bobblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daoskar
detta måste vara något som smittat många, jag har idag fått 62 mail av olika kontakter (inte kollat något) sen så har jag lyckats skicka ett tiotal likt din förklaring.

Hittar inget virus på datorn, någon som har några idéer på hur jag kan få bort detta?
uppskattar svar

Jag hade samma problem, jag gjorde det som jag skrev i mitt andra inlägg, sen rensade jag msn kontaktlistan från allt skit och sen har jag nekat och varit mer nogrann att inte acceptera några inbjudningar som är skräp.
Sen dess har jag varit fri från det.
Citera
2010-11-05, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobblan
Jag hade samma problem, jag gjorde det som jag skrev i mitt andra inlägg, sen rensade jag msn kontaktlistan från allt skit och sen har jag nekat och varit mer nogrann att inte acceptera några inbjudningar som är skräp.
Sen dess har jag varit fri från det.

Jo men saken är den att jag inte har någon jag inte känner på min msn lista samt att jag aldrig öppnar epost som jag inte vet vad det är..

Jag fick detta då msn updaterades! kan det ha något med saken att göra?
Citera
2010-11-05, 11:18
Medlem
hade samma skit, nu har jag blivit av med mitt konto. Jag kan inte logga in längre, står att det är fel lösenord. Vet nån om man kan komma åt sin kontaktlista på något sätt?
Citera
2010-11-05, 11:42
Medlem
polygritangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daoskar

uppskattar svar

Exakt samma sak har hänt mig också nu med start i onsdags.
I går hade jag 14 nya meddelanden från mina kontakter,
5 Delivery fail meddelanden, samt 6 lyckade sändningar.

I dag när jag kollade mailen för första gången hade jag 23 nya
meddelanden, 13 Delivery fail och 4 lyckade sändningar.

Vad tusan pågår?!
Har även jag sökt igenom datorn med hjälp av Avast Anti-Virus Free,
Spy Bot och Ad-Aware men inget av dessa program hittar något
ovanligt :S
Citera
2010-12-08, 17:36
Medlem
jävligt mongo fråga men hur fan byter man lösen på msn :O
Citera
2010-12-08, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxxarn
jävligt mongo fråga men hur fan byter man lösen på msn :O

Logga in på mailkontot som du använder som msn. Antagligen på http://www.hotmail.com

Sen i högra hörnet ovanför logga ut-knappen så finns en dropdown-list med ditt namn på, där du kan klicka på 'alternativ' sen byter du lösenord under 'konto'.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in