2010-11-04, 21:01
Medlem
Tjenare

Det är något fel på min dator. Vad exakt vet jag inte. Det började med att jag inte kunde installera program som låg i en rarmap. Kan inte heller öppna filmer som ligger i rarmappar, kommer fram error. Har testat använda olika program såsom 7zip, eller vad det heter, samt tankat ner program med olika torrent program, från utorrent till bitcomet osv.. Inget hjälper. Det läskiga är ju att problemen består FAST att jag har formaterat datorn med olika operativsystem.

Kan inte heller installera vissa spel. Står att filer saknas eller är trasiga. Exempelvis medel of honor, som funkar utmärkt på min andra dator. Använder samma skiva på den knasiga datorn men då står det att någon fil är skadad.

Har testat installera om XP, fortfarande samma problem, har testat installera ett annat operativsystem (windows 7) funkar fortfarande inte, dvs fortfarande problem med att installera vissa saker som funkar utmärkt på andra datorn.

Börjar misstänka att något kort i datorn är trasigt. Men vilket?

DAtorn
q6600
4 gb ddr2 ram (snabbheten vet jag inte)
asus radeon 5850
700gb sata hårddisk.

Brukar aldrig öppna upp chassit på datorn, har dock hänt, i mån om att ta bort damm m.m. Men kan inte komma på om problemet har uppstått efter det.

Exempel på program som inte går att installera (funkar dock för alla mina polare samt på min andra dator).

här kommer en bråkdel..
CAD
Medal of honor
Bonniers trafikskola (kollade upp vilken fil som saknades och tankade om den filen genom torrenten, då fick jag igång programmet)
Hoppas ni förstår vad jag menar. Fråga annars!
Senast redigerad av BALBOAN 2010-11-04 kl. 21:06.
Citera
2010-11-04, 21:03
Medlem
DollarMakers avatar
Har du prövat att högerklicka på exe-filen och tryckt Run as Administrator?
Citera
2010-11-04, 21:05
Medlem
hasenfrasens avatar
Förmodligen hårdvarufel.

Börja med att boota upp datorn från en MEMTEST86+ CD/USB och se efter vad den har att säga om din dators internminne. Starta sen upp datorn på en diagnosskiva från din hårddisktillverkare... så tar vi resten vartefter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in