Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Det knns lite som att du gr plus minus noll... Om din plan dessutom r att med husfrsljningen betala av dina skulder skulle jag bli mycket frvnad om kronofogden misstycker,
Att betala hans skulder r ju Kronofogdens ml ocks, eller rttare sagt att se till att fodringsgarna (de han har skulder hos) som anlitat KF fr sina pengar. Vad dom kan ha sikter om r hur pengarna ska frdelas. Till stor del tror jag att det dr r avtalat och bygger nog till stor del p att alla fr procent p pengarna beroende p hur stor skulden till dom r och hur gammal skulden r ven om det skert kan finnas andra skl till prioriteringar. Med andra ord tror jag att det blir svrt att sjlv bestmma vad som ska betalas av fr att det ska bli s frdelaktigt fr dig som mjligt.
Samtidigt kan skert KF vara resonliga om du ringer och pratar med dig, deras yttersta ml r ju trots allt att f dig skuldfri dr (dvs att alla fordringsgare ftt tillbaka 100%) s dom kan kanske vara ppen fr en diskussion. Ring till dom, eller nnu hellre boka en tid med dom och resonera lite s ska du se att det lser sig.