2010-11-04, 20:37
Medlem
RegnNatts avatar
Mod får gärna flytta denna om han känner att jag hamnat fel.

Jag behöver hjälp! Jag har tre problem:
När jag klickar tre gånger på en text så markeras på bara en mindre del av texten. Detta brukar man väl använda sig av när man vill markera hela adressen i adressfältet. Ex. : Trippelklickar på "https://www.flashback.org/newthread.php?do=newthread&f=291" så markeras endast "newthread" eller "flashback", beroende på var jag håller musen.

Mitt andra problem är att när jag håller inne en tangent, t.ex en bokstav, så spammas inte bokstaven utan en ny dyker upp med kort mellanrum. Detta blir extra jobbigt då jag vill radera en längre bit av text genom att hålla inne delete men bara ett tecken i taget redares med någon halvsekunds mellanrum.

Det tredje problemet är lite svårare att förklara. När jag håller inne och drar med musen, för att t.ex. markera text på en hemsida, och sedan drar bakåt med musen så fortsätter den att trycka ner och markera text ävan om jag släppt musknappen.
Detta kan bli extra jobbigt om man till exempel skall dra upp eller ner volymen på datorn och precis när man fått in rätt volym och skall dra musen ut ur fönstret så följer volymreglaget med trots att jag släppt musknappen.
Detta löser jag genom att klicka en gång till med vänster musknapp men det är störande nontheless, speciellt om man skall spela datorspel.

Vad tror ni kan vara fel? Felen finns inte på andra datorer där jag testat med samma tangentbord och mus. Musen är en relativt ny Intelli Explorer 3.0 och tangentbordet är ett 80-kronors som följde med datorn.

Tack på förhand.
Citera
2010-11-04, 21:03
Medlem
ducky123s avatar
första problemet är att om man trippelklickar så markeras ett stycke
jag har ingen aning om man kan ändra den inställningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto