2011-03-07, 01:30
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketprofeten
Ser verkligen fram emot en svensk zombiefilm! Hoppas den håller samma klass som den norska Død snø Om det blir alldeles för mycket politik och prat om främlingsfientlighet så blir det ju tråkigt, men annars har jag länge väntat på en svensk zombiefilm
Det blir alltid alldeles för mycket politik och moral i svensk film, det är därför Norge och danmark ligger längder före när det gäller underhållande film.
Är det inte en kvoterad utlänning till regissör så är det en manshatande feminist eller som i detta fallet, en självhatande svensk man.
Senast redigerad av NyanNyan 2011-03-07 kl. 01:34.
Citera
2011-03-07, 09:58
Medlem
Gift44s avatar
Fast i trailern verkar det vara en massa blattar även bland zombierna. Så filmen ska lära oss tolerera varann. Hade tänkt se "Psalm 21" när den kom men hann bli avrådd. Den här verkar nästan i samma klass.
Citera
2011-03-13, 00:17
Medlem
d0lphinsexs avatar
Kanske självklart, men om man får spekulera lite kring hur trailern var, är alltså zombiesarna SD:are, viruset alla bär på (även friska) är främlingsfientlighet/fördomar och hur man ska lyckas utplåna zombiesarna (SD:arna) är att kämpa tillsammans, svenskar och invandrare, mot främlingsfientligheten.

Alltså översatt till PK-verkligheten sprider sig främlingsfientligheten bland folket pga. SD och för att vi ska kunna stoppa denna förskräckliga pest ska vi alla sjunga, hand i hand, "We shall all overcome".

Äckligt PK. Jag tycker i alla fall man kunde ha varit lite mer subtila i politiska framtoning. Trailern såg bra ut innan jag läste vad den handlade om. Fan vad jag hatar film-Sverige.
Citera
2011-03-13, 18:09
Medlem
yarss avatar
Citat:
Temat är främlingsfientlighet, vi vill använda zombiesjukan som en metafor för hur människor skapar monster. Hur vi väljer att projicera våra icke-önskvärda egenskaper på andra. I ett större perspektiv, jag menar om man tittar på Rwanda exempelvis, hutuer och tutsier såg ju inte så värst olika ut.

Vad vi ser här är ett typiskt rasistiskt "vitt" överlägset tänkande. Det var då jävlar vilken generalisering han gör, buntar ihop två folkslag bara så där. "Hutuer och tutsier såg ju inte så värst olika ut". "Afrikan som Afrikan" tänker han.

Detta är ett främlingsfientligt tankesätt som gör "Vi" Européer överlägsna "De" Afrikanerna. Jag anklagar härmed Fredrik Hiller för att vara rasist.

Ingen skillnad på Hutu och Tutsi? Bedöm själva.

Hutuer är ursprungsbefolkningen i Rwanda och är ett Bantufolk. De har mestadels varit jordbrukare historiskt sett.
http://c.photoshelter.com/img-get/I0000lJ_xorYodBs/s

Tutsier är ett Östafrikanskt folk som invaderade Rwanda för ca 600 år sedan, och har sedan dess förslavat Hutuerna och levt som Aristokrater och överklass.
http://img89.imageshack.us/img89/259/b129oa.jpg

Vi gillar olika? Knappast, Fredrik Hiller är en hycklare som å ena sidan vill minska främlingsfientligheten men å andra sidan buntar ihop två olika folkslag till ett.

Haterz gonna hate
Citera
2011-03-13, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yars
Vi gillar olika? Knappast, Fredrik Hiller är en hycklare som å ena sidan vill minska främlingsfientligheten men å andra sidan buntar ihop två olika folkslag till ett.

Haterz gonna hate

Det var ju det här Alexander Bard sa i debatten här om dagen, att just såna som Fredrik Hiller är de riktiga rasisterna man bör vara rädd för

https://www.flashback.org/t1482935

Än en gång visas det att Alexander Bard har rätt!
Citera
2011-03-13, 18:57
Medlem
Jag hoppas alla som kommer se denna film tankar ner den istället för att köpa den.
Fredrik hitler är svenskfientlig och förtjänar därför inga pengar.
Citera
2011-03-13, 19:47
Medlem
Kulturmammas avatar
Aha, skönt att se att vinstintressen utarmar begrepp som främlingsfientlighet och rasism än mer.

Snart kan man gå in till grosshandlarn och köpa:

-Antirasistiskt korv.
-Tvättmedel som tvättar bort främlingsfientlighet.
-Politiskt korrekt ost.
-Batik t-shirts kitt
-Brun vaniljglass, allt vitt är rasistiskt
Citera
2012-05-26, 06:43
Medlem
20 mars 2012:
"Inspelningen av Zon 261 kan komma att flyttas till Island"
"Ett produktionsbolag i USA vill lägga inspelningarna på Island och med engelska och amerikanska skådisar. Vi vill helst inte göra så, men finansiärerna vill det"

http://landskrona.lokaltidningen.se/inga-zombies-pa-landskronas-gator-/20120320/artikler/703219693/1179

25 maj 2012:
"– De (finansiärer och bolag i Sverige /reds anm) vill gärna ha en ny pilot i så fall, men då har vi sagt att vi gör den i Landskrona. Det finns en liten chans att vi åker och gör en tredagarsinspelning nu i sommar. Vi har inte gett upp hoppet än."

http://landskrona.lokaltidningen.se/zombies-i-stan-trots-allt-/20120525/artikler/705309813/#ixzz1vwoi6FbI

Hmm, om det blir något så lär det ju inte bli en svensk zombierulle och då mister den allt värde för mig. Den enda poängen med detta oerhört b-iga projekt är ju att den utspelar sig i Landskrona och att Per Ragnar med flera är med.
Citera
2012-05-26, 07:43
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Vad tror ni om filmen? Är det smakfullt att utmåla sverigedemokratiska väljare som blodtörstiga zombier?

Nej det är en extrem överdrift. För min del så får dom
gärna fortsätta med detta. Dom kommer bara att
framstå som än mer löjliga och göra sig allt mer irrelevanta.

Citat:
Eller är det av nödvändighet att det antirasistiska etablissemanget använder all sin kreativitet åt att motarbeta SD?

Det visar bara att dom börjar bli desperata. Och försoker
slänga allt inklusive diskhon på SD. Det kommer inte att
fungera, dom kämpar för en förlorad sak.

Citat:
Kommer filmen få några politiska konsekvenser i invandringsfrågan?
Det kommer kanske reta upp ytterligare några Svensson till att gå att
rösta på SD, annars inte. Det är bara en i raden av löjlig och verklighetsbefriad
anti-vit propaganda. Sådant kanske funkade på det oskyldiga
80-talet, men idag när förorterna brinner, svenskar utsätts för
allt mer grovt våld från invandrare daglig dags och svenskar
är bara några få decennier bort från att bli en minoritet i sina
större städer, så framstår det bara som något patetiskt.
Senast redigerad av Tony Clifton 2012-05-26 kl. 07:49.
Citera
2013-10-16, 13:49
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/sydnytt/zombies-intar-landskrona

"Underliggande seriöst tema

Berättelsen i sig om zombies som löper amok bland vilt skjutande mililtärer och poliser låter kanske inte som mycket till verklighetsskildring. Men filmen har också ett underliggande mer seriöst tema om främlingsfientlighet och är, åtminstone delvis, inspirerad av tragedin för tre år sedan när ett mord på en parkeringsplats utlöste en våg av hets mot Landskronas invandrare.

– Även det bidrog till valet av just Landskrona. Jag blev väldigt gripen när jag läste om den gemensamma gudstjänst för både kristna och muslimer som hölls i staden efter den händelsen. Även vi hoppas verka för en försoning mellan olika religiösa och etniska grupper, säger regissör Hiller.

Någon gång nästa höst får Zon 261 biopremiär."
Citera
2014-06-20, 17:06
Medlem
ze_bandits avatar
Ser fram emot en svensk zombiefilm eftersom man är lite av en zombie entusiast. Men att blanda in PK ideologi gör en som mig äcklad. Fast folk är väl redan så hjärntvättade av hollywood att dom inte stannar upp och tänker. Ännu en bricka i spelet för Muricas psykologiska krigsföring.
Citera
2014-06-20, 19:32
Medlem
retepm.s avatar
Främlingsfientliga zombies? Trodde det man måste vara hjärndöd för att vara en zombie. Passar ju bättre in på AFA och liknande i såna fall. På vilket sätt är de odöda främlingsfientliga äter de bara vita människor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in