2010-11-10, 17:29
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzoe
Ja men allts tex ordet "egoist" kan olika personer definiera vldigt olika (om inte du har mrkt det?)!
Varfr skulle man hamna automatiskt i underlge (under alla andra) bara fr man inte r i verlgset verlge? Finns det inget mellanlge lixom?!?
Ja det finns ju olika anarki. vnster-anarki, typ Individualist-anarkism pratar jag om. Alla gr typ som dom vill men utan att frstra fr varran. Ifall DET funkade s skulle det va BRA. Jag r ingen expert p det hr mnet. S du kan ju frga vidare anarkisterna p "flashback anarki"om du vill veta mer.
Varfr skulle man hamna automatiskt i underlge (under alla andra) bara fr man inte r i verlgset verlge? Finns det inget mellanlge lixom?!?
Ja det finns ju olika anarki. vnster-anarki, typ Individualist-anarkism pratar jag om. Alla gr typ som dom vill men utan att frstra fr varran. Ifall DET funkade s skulle det va BRA. Jag r ingen expert p det hr mnet. S du kan ju frga vidare anarkisterna p "flashback anarki"om du vill veta mer.
Jo, sjlvfallet men egentligen har inte egoist ngonting med saken att gra.
Fr att man rent faktiskt r det, r man inte verlgsen s r man underlgsen. Och sjlvklart finns det olika "mellanlgen" men alla under den som r verlgsen r ju underlgsna. Och r du s naiv att du inte tror att folk skulle hamna i underlge? Har du glmt att det r mnskligheten vi talar om nu?
Mnniskor kommer alltid att gra vad de kan fr att hamna i verlge, vi har gjort det i bttre parten av 200,000 r som mnniskor och i en miljard r som liv .h.t. Det r s vi fungerar, det r s vi verlever och det r s vi utvecklas. Skulle vi sluta vara mnniskor och brja lska varandra istllet s skulle det kanske fungera, men nu r det ju inte s. Anarki har rtt i lnder och i stder frut, det har aldrig gtt "bra" vad jag vet.
Och "vnsteranarki" och "individualistanarki" r vl tv helt motsatta saker? Vnstern (om du syftar p den politiska vnstern) fresprkar ju allt annat n individualism. Jag kan helt klart se frdelar i vissa aspekter av anarki, men inte som helhet.