Citat:
Ursprungligen postat av Flojdd
Tjenare, för några dagar sen började min laptop krångla. Man startade den sen frös datorn vad annan sekund i kanske en sekund så det gick inte att göra ett skit. Väntade 2 dagar då jag inte var hemma och när jag kom hem igen var problemet detsamma.
Var nere på abcdata där jag köpte laptopen och de kollade lite och vi kom fram till att virus programmet var källan till problemet. Hade inte formaterat om på ett tag så han föreslog att jag skulle göra det.
Kom hem och gjorde det. Funka en kväll sen dagen efter då jag satte på datorn händer samma sak igen.
Vad fan är problemet? Alltså det går att röra musen ibland 0.5-1 sekund sen fryser hela datorn, ljudet med, i kanske 2 sek osv. osv.
Testat att starta i felsäkert och då stannar det ganska länge på crcdriver.sys. Vad är det ? Kan det vara källan till problemet ?
Jäkligt tacksam för svar då jag behöver datorn ganska snart.
Låter som du har värme problem. Blir datorn varm (så pass att det nästan gör ont att hålla mot på vissa ställen)? Hur gammal är den? Har du gjort rent den (blåst tryckluft i hålen så dammet flyger ut)?
Annars låter det nästan som hård vara som trasslar.
Ajuste, har du fler diskar med filer? Har du formaterat alla isf? Kan ligga kvar något gammalt skit på någon annan disk som smittar resten. Hur ligger det till med det?