• 2
  • 3
2011-03-22, 22:01
Medlem
Maajkas avatar
Vart röker ni finsmakare era cigarrer såhär under kallare tider? Har ni ett rökrum eller röker ni fritt i hela lägenheten? Själv röker jag enbart mina cigarrer i vardagsrummet. Inte i köket och absolut inte i sovrummet. Var hemma i ett underklasshem som föreslog att vi skulle gå ut på balkongen vilket jag självklart vägrade. Hans nästa idé var då under fläkten?! Jag trodde först han skojade, men när jag insåg att så inte var fallet tog jag mina cigarrer och avlägsnade.

Så, hur gör ni?
Citera
2011-03-23, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maajka
Vart röker ni finsmakare era cigarrer såhär under kallare tider? Har ni ett rökrum eller röker ni fritt i hela lägenheten? Själv röker jag enbart mina cigarrer i vardagsrummet. Inte i köket och absolut inte i sovrummet. Var hemma i ett underklasshem som föreslog att vi skulle gå ut på balkongen vilket jag självklart vägrade. Hans nästa idé var då under fläkten?! Jag trodde först han skojade, men när jag insåg att så inte var fallet tog jag mina cigarrer och avlägsnade.

Så, hur gör ni?
Även om jag själv varken tillhör underklassen eller gillar att röka cigarr på en blåsig balkong så tycker jag du har en trist attityd. Cigarrökning handlar inte om att vara fin! Det är ett intresse, närapå en livsstill, en hobby och en stor källa till njutning och avslappning oavsett klasstillhörighet.

Men som sagt, jag håller med om att cigarrer inte kan avnjutas på samma sätt som cigaretter. Ska man vara utomhus behöver man framför allt lä och är det kallt krävs varma kläder och gärna infravärme för fingrarna. Dessutom vill man ju sitta ner och eftersom puffningen ofta tar en timme vill man sitta hyggligt bekvämt.

Själv har jag det så förspänt att vi har två olika rökkurer med infravärme på jobbet varav den ena dessutom bjuder på trevlig utsikt över en äng, å och golfbana. Jobbar jag över kan jag sitta vid ett av dragskåpen på lab. Hemma vill jag dock inte röka inomhus. Det blir till att sitta på verandan eller i det partytält vi brukar sätta upp på sommaren. I min hemstad finns det fortfarande ett cafe med rörkrum som har god ventilation och där får man tillräckligt med ro och trevnad för en eller två cigarrer på raken.
Citera
2011-03-23, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maajka

Så, hur gör ni?

Jag röker inomhus under vinterhalvåret. Inga problem om man har en : http://www.tretti.se/hem-och-tradgar...low-50-surface
Citera
2011-03-23, 18:43
Medlem
ruskos avatar
det här är verkligen inget jag rekomderar men jag brukar göra som dig och dricka lite whisky när man jobbat klart en vecka. Men jag brukar röka cannabis för det får mig att känna mig lugn samtidigt som jag har något att röka. Men max 1gång i veckan. Annars rekomenderar jag monte cristo cigarr (stavning?!)
Citera
2011-03-24, 11:05
Medlem
daicazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Jag röker inomhus under vinterhalvåret. Inga problem om man har en : http://www.tretti.se/hem-och-tradgar...low-50-surface

Förstör inte den där apparaten lite själva grejen med att röka cigarr? Man vill ju åt doften av röken också?
Citera
2011-03-24, 21:30
Medlem
hejaklacksledares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daicazzo
Förstör inte den där apparaten lite själva grejen med att röka cigarr? Man vill ju åt doften av röken också?

Ja, men inte dagen efter.. Dessutom doftar "förbrukad" rök inte så gott imo.

Doft efter cigarren lär man känna även om man har en luftrenare. Det är inte så att apparaten får bort all doft direkt. Jag tror heller inte att man sätter luftrenaren på full speed medan man röker, men det beror väl kanske på hur pass tyst den är.
Citera
2011-03-25, 00:45
Medlem
Frijss avatar
Men om man vill ha bort röklukten om man röker inomhus ska man ta en skål med ättika och låta den stå någon dag, den absorberar röklukten.
Citera
2011-03-25, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejaklacksledare
Ja, men inte dagen efter.. Dessutom doftar "förbrukad" rök inte så gott imo.

Doft efter cigarren lär man känna även om man har en luftrenare. Det är inte så att apparaten får bort all doft direkt. Jag tror heller inte att man sätter luftrenaren på full speed medan man röker, men det beror väl kanske på hur pass tyst den är.

Jag brukar använda luftrenaren och en skål med vinäger, känner ingen doft av ciggarröken dagen efter . Angående ljudnivån så ligger den på 5decibel.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in