2024-10-18, 14:22
Medlem
Ördögs avatar
Förra helgen hittade jag

Martin Kellerman: Rocky om kändisar (2011)

i Stadsmissionens butik i Vällingby. Vid närmare granskning en smått onödig produkt, där man inte ens brytt sig om att ordna stripparna kronologiskt. Jag kan nog hålla med Bild & Bubblas recension.

https://bildobubbla.se/2012/05/21/rocky-om-kandisar/
Kan man sin Rocky tillför detta album ingenting. Serierna har man läst förr. Intervjuerna med några av ”offren” är underhållande. Jag hade gärna sett mera sådant, sex stycken känns lite futtigt. Dessutom försvinner den röda tråden när man delar upp på detta sätt. Rockyserierna följer ju hans liv och här blir det uppstyckat. Det stör min läsning en aning.
Men i dag var det dags för ett sannskyldigt kap! Inte ett seriealbum eller -tidning, men en affisch med motiv av Tove Jansson från 1971, för utställningen Tecknade serier på Amos Andersons konstmuseum. I toppskick, dessutom. Så här ser den ut.

https://www.cecilhagelstam.com/produ...konstmuseum-2/

Jag betalade två euro för härligheten i Emmaus' butik på Backasgatan.
Senast redigerad av Ördög 2024-10-18 kl. 14:24.
Citera
2024-10-18, 14:56
Moderator
Popesizes avatar
Fick hem förra veckan Retrobokklubbens senaste utgivning "Transformers: Tidskriget" av bland andra Simon Furman, från Marvel UK's utgivning under 80-90-talet. Samt även Retrobokklubbens första nummer av sin egna serietidning Transformers, vilket är en översättning på den nuvarande utgivningen från Image Comics.
Citera
2024-10-28, 16:56
Medlem
fnskls avatar
Pelle Forshed - Club Lonely och Henrik Bromander - Allt jag rör vid försvinner inhandlades i helgen, inte hunnit läsa än men ser lovande ut.
Citera
2024-11-27, 05:12
Medlem
Ördögs avatar
Ett franskspråkigt Lucky Luke-album.

Morris: Lucky Luke contre Pat Poker
Citera
2024-11-28, 17:27
Medlem
Ördögs avatar
Och ett Tintin-dito.

Hergé: Le Lotus bleu
Citera
2024-11-28, 17:30
Moderator
Popesizes avatar
Leverans från den "lokala" seriehökaren idag, hämtades inne på en av stadens Pressbyråer.
Där fanns även årets julalbum.

Så hem kom jag med:
Årets julalbum med Uti vår hage och Herman Hedning

Space Usagi White Star Rising #1 av Stan Sakai
TMNT/MOTU-crossovern Turtles of Grayskull #1 #2 av Tim Seeley och Freddie Williams II
Citera
2024-11-30, 14:45
Medlem
Oakenshields avatar
Passade på att utöka Kronblom-samlingen lagom till den här tiden på året med 2 julalbum anno 1965 och 66. Bra stadigt skick på bägge.
Citera
2024-12-08, 08:52
Medlem
Studspojkens avatar
Jag köpte några Magnum special via blocket.
Citera
2024-12-09, 20:05
Jag brukar att passa på att köpa serier när jag är på Hörby Marknad och Sjöbo Marknad varje sommar.

Nu i somras blev det lite av varje från 80/90-talet på svenska som Marvel, Kalle Anka, Hulken, Indiana Jones osv.
Citera
2024-12-13, 18:10
Medlem
Ördögs avatar
Johnny Hart: B.C. 1970 - Samlade serierariteter (1987)
Citera
2024-12-14, 05:07
Medlem
Fick äntligen tag på hela Franken Fran serien. En slags manga serie från Japan. Har inte använt amazon tidigare så är nog därför, fick alla volymer som är översatta till engelska till priset av runt 160 st. De skickades från USA på typ en vecka och ingen importkostnad. Varför i helvete har jag inte köpt saker från amazon tidigare för...

Har bara läst lite av Franken Fran men av det jag läste så fattade jag direkt att det är en sån serie som jag kommer gilla så lika bra att köpa alla volymer.

'Fran is a girl created by Dr. Naomitsu Madaraki, the world's most famous surgeon. Originally intended to be his assistant, she has taken over his work and home while he is away. Her life is rather uneventful besides scientific research work until various medical cases begin falling into her lap, ranging from resurrection to aesthetic surgery.

There is a fair amount of dark humor with nearly each story ending with Fran either creating a gruesome monstrosity or bringing some kind of misfortune upon her patients, though usually she is seemingly content with the results due to her extreme life-preserving mindset. Continuity is often rather loose, as individual chapters rarely reference one another. Though recurring characters outside the main cast do exist, arc-based storylines are practically nonexistent.
'
Citera
2025-03-28, 21:26
Medlem
Kang the Conqueror: Only Myself Left to Conquer (Marvel, 2022).

Ett seriealbum om marvels tidsresande superskurk Kang och historien om hans ursprung.

Det var ett bra album och Kang var en intressant person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in