Citat:
Ursprungligen postat av
Chiropandra
Hur är Batman Eternal?
Själv köpte jag Swamp Thing Vol 1 by Alan Moore igår.
Tycker Batman Eternal är riktigt bra faktiskt. Batman går tillbaka till sina detektivrötter lite grann, istället för att bara vara en asskicker, och den börjar redan i första numret med att vara en riktigt spännande tidning. Vissa andra events kan ibland ha en lite långdragen inledning, men inte här.
Ett annat plus är också att Eternal introducerar karaktärer som inte visats i New 52 förrens nu. En av dem är Stephanie Brown (aka Spoiler, för den som inte vet), och en annan som är lite av en överraskning. Och fler karaktärer kommer. I och för sig så såg man ju Spoiler redan i Batman #28. Hela det numret var ju en Eternal preview, men här får man se lite mer "från början".
En tråkig grej från DC's sida är dock att om du läser Channel 52 så har du sett en stor händelse från första tidningen redan, vilken kan förstöra lite. Om man har haft turen att missa den så kan jag tänka mig att många fick en "holy shit"-upplevelse haha
Alan Moore's Swamp Thing är ruskigt bra också. Du kommer gilla den, oavsett om det är första gången du läser den nu eller om du bara köpte den av nostalgiska skäl.