Citat:
Ursprungligen postat av
Saltkatten
Alltid kul att se dina väl tilltagna listor:-). Vart köper du dina tidningar?
Själv har jag fått två hyfsat stora leveranser från Comics Heaven den senaste månaden, ska bli bättre på att börja lista. Och nu ikväll (eller i morgon, beroende på när lönen kommer in) ska jag lägga min första beställning från dcbservice. Riktigt bra priser, inte minst på DC/Marvel/Images discount bundles.
Som ett litet sidoprojekt har jag börja komplettera lite roliga svenska titlar. Köpte närmare 20 nummer Magnum, några Gigant, ett par Dylan Dog mm hos en lokal seriehandlare idag till exempel.
Jag köper det mesta på Comics Heaven. Burkar åka in till butiken en gång i veckan, och då oftast torsdag eller fredag eftersom veckans leverans har hunnits packas upp då. Det jag inte har i min pull list eller hittar i butiken brukar jag köpa på eBay. Speciellt blir det eBay om jag letar efter complete runs.
Berätta gärna vad du tyckte om dcbservice, deras leveranstider m.m. Alltid kul att höra olika åsikter och jämföra.
Svenska titlar har jag lite svårt för. Köper jag nått så blir det en begagnad svensk utgåva av nån superhjältetidning (Läderlappen, Stålmannen eller Spindel-Mannen mest), men då är det till barnen. De gillar att ha sina egna tidningar de kan ta hand om, med bag and board och de har sina egna boxar. Ska väl erkännas att det var just Knasen som fick mig att börja läsa serietidningar när jag var lite, men efter att jag gick över till superhjältar, och framför allt när jag började samla, så har jag gått över 99% till engelska utgåvor. Det enda undantaget är att jag köper The Walking Dead på svenska. Har annars alla Walking Dead i engelska trades, så jag tyckte det va lite kul att köpa dem på svenska i lösnummer (även om det är dubbelnummer på svenska haha)