2010-11-03, 02:39
Medlem
sundish91s avatar
Jag ramlade i en stentrappa den 16:e Oktober fick ont i högra handen, sen på söndagen när jag vaknade upp var jag svullen som fan runt båtenet. Åkte till hälsocentralen den 19:e och de skickade mig på röntgen och det var brutet sedan skickade dom mig till akuten för att kolla mer hos en ortoped. Fick kalkgips då och skulle ha det i 2 veckor. Sen den 26:e hade jag återbesök hos ortopeden och de vred runt min handled och det knakade osv... Och det tog bort gipset för att jag skulle röntgas igen de visade sig att jag hade en fraktur i handleden bland lederna där. Sedan efter det skickade dom mig till ortopeden igen och jag fick plastgips som jag ska ha i 4 veckor (3 veckor kvar nu)

Nu kommer vi till mitt problem eller vad man ska kalla det. När jag gäspar då drar jag ut armarna och man känner att det är nåt som rör sig samtidigt eller när jag gör något annat med handen. Det är en obehaglig känsla. Vet inte vad jag ska göra om jag ska ta det lugnt med handen/armen eller om jag ska besöka sjukhuset nu under veckan. Jag hatar sjukhus och jag orkar inte pallra mig dit heller. Är det någon annan som har haft detta problem?
Senast redigerad av sundish91 2010-11-03 kl. 02:48.
Citera
2010-11-03, 08:58
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundish91
Nu kommer vi till mitt problem eller vad man ska kalla det. När jag gäspar då drar jag ut armarna och man känner att det är nåt som rör sig samtidigt eller när jag gör något annat med handen. Det är en obehaglig känsla. Vet inte vad jag ska göra om jag ska ta det lugnt med handen/armen eller om jag ska besöka sjukhuset nu under veckan. Jag hatar sjukhus och jag orkar inte pallra mig dit heller. Är det någon annan som har haft detta problem?
När du gäspar kan du ju välja att inte dra ut armarna, och undvika att någonting "rör" sig. När du drar ut armarna, känner du smärta? Har du smärta även i viloläge? Om något skulle ha rört på sig helt tokigt skulle du antagligen få ganska ont. Men är man orolig, på riktigt är det alltid en bra idé att höra av sig till vårdcentralen eller ortopeden, kanske räcker med ett telefonsamtal för att stilla din oro?
Citera
2010-11-03, 13:29
Medlem
sundish91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor
När du gäspar kan du ju välja att inte dra ut armarna, och undvika att någonting "rör" sig. När du drar ut armarna, känner du smärta? Har du smärta även i viloläge? Om något skulle ha rört på sig helt tokigt skulle du antagligen få ganska ont. Men är man orolig, på riktigt är det alltid en bra idé att höra av sig till vårdcentralen eller ortopeden, kanske räcker med ett telefonsamtal för att stilla din oro?

Jo precis det jag har gjort, men det spänner fortfarande i armen. Jag känner ingen smärta som det var dagarna efter jag hade brutit båtbenet. När jag ligger still med armen brukar det rycka till i benet.
Antigen besöker jag sjukhuset under Torsdagen eller Måndagen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in