2010-11-03, 00:55
Medlem
Kära flashback-vänner

Hoppas tråden är postad under rätt avdelning!

Satt precis och höll på och rensta lite på datan. Var inne på en mapp som heter gamla arbeten. Den var oerhört full och ostruktuerad. Börja att sortera de kanske hundratalsarbeten i olika mappar. Plötsligt försvann mapparna, och när jag söker på dem så står det "genvägen bruten"
Tror dock inte arbetena i mapparna försvann utan dem verkar finnas kvar någonstans på hårddisken...

När jag nu trycker på mappen gamla arbeten på skrivbordet består den endast av mappen No och Övrigt som både nu är tomma från att ha tidigare innehållit säkert närmare 30 arbeten var.
Inga andra filer existerar heller.

Hjälp mig, har panik. Vad kan ha hänt? Tacksam för all hjälp!
Citera
2010-11-03, 00:57
Medlem
Sayn--s avatar
Använd sökfunktionen om du vet vad mapparna hette.
Citera
2010-11-03, 01:05
Medlem
Har prövat det. Sökte tillexempel på Mappen Svenska. Hittade den och tryckte på den och då kom följande upp:

Objektet svenska som den här genvägen hänvisar till har ändrats eller flyttats
Citera
2010-11-03, 01:16
Medlem
Du satt inte i nå andra mappar samtidigt? Det kan ju ha flyttats som det stod i meddelandet du fick när du försökte öppna mappen. Och det kan ju ha hänt när du satt och rensade. Bara en hypotes jag har^^
Lycka till och hoppas du får igen det!
Senast redigerad av brainless93 2010-11-03 kl. 01:20.
Citera
2010-11-03, 01:18
Medlem
Tack tack brainless. Förstår dock inte hur du menar, med flyttades?? Söker ju efter mapparna men de står att länkarna är brutna...
De konstigaste jag vart med om på länge. Allt är liksom borta ...
Citera
2010-11-03, 01:24
Medlem
Du har sökt på allt i mapparna och så också? Eller sökt igenom varenda tänkbar mapp manuellt? =/
Citera
2010-11-03, 01:26
Medlem
Jag går in på start, trycker på sök, och sen söker jag på filnamnet. Får ju en träff då, men står att den länken är bruten...
Av någon anledning finns ju två mappar kvar i gamla arbeten mappen, men båda dem är tomma.
Citera
2010-11-03, 10:31
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Har du kollat i papperskorgen????

Raderar du filer utan att hålla ner Shift så hamnar de i papperskorgen!
Citera
2010-11-03, 12:57
Medlem
Filerna finns inte heller i papperskorgen. Det alla sjukaste är att jag inte ens höll på med något märkvärdigt. Utan jag höll på att sortera dem i olika filer bara, jag var samtidigt inne på msn och kanske av den anledningen inte hade full kontroll över det jag gjode, men hur allt kan ha försvunnit och endast två tomma mappar existerar nu istället för allt som fanns innan finner jag obegripligt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in