Formaterade om datorn allt gick som det skulle. Kommer in i windows och windows update ber mig uppdatera grafikortet (ATI Readeon 5700HD). Jag uppdaterar grafikortet datan startar om och här kommer det konstiga. Jag kommer inte in i windows? Datan stannar där windows precis ska laddas in.
Nu vet du varför man inte alltid kan lita på att Win 7 eller Windows Uppdate fixar drivrutiner själv. För de man får via dom kan vara dåliga, begränsade eller fattas massor av inställningar som man vet ska finnas.
Kolla alltid tillverkarnas hemsida om de har drivrutiner. Helst INNAN du installerar om Windows.
Starta datorn i felsäkert läge (pumpa F8)
Ta bort drivrutinerna.
Antingen i kontroll panelen i listan av program mm man kan ta bort.
Eller enhetshanteraren och höger klickar på den och tar bort.
Senast redigerad av panpo98 2010-11-02 kl. 18:49.
Nu vet du varför man inte alltid kan lita på att Win 7 eller Windows Uppdate fixar drivrutiner själv. För de man får via dom kan vara dåliga, begränsade eller fattas massor av inställningar som man vet ska finnas.
Kolla alltid tillverkarnas hemsida om de har drivrutiner. Helst INNAN du installerar om Windows.
Starta datorn i felsäkert läge (pumpa F8)
Ta bort drivrutinerna.
Antingen i kontroll panelen i listan av program mm man kan ta bort.
Eller enhetshanteraren och höger klickar på den och tar bort.
sitter i felsäkert läge nu med datorn, det som händer är när den ska ladda in windows, alltså den blå skärmen med en windows logga, där stannar allt. Kom in med felsäkert läge, men de finns endast en uppdatering och den går ej att ta bort. Jag laddade även hem drivrutiner från atis hemsida men de fungerade ändå inte.
Vet inte vad man mer ska göra, har formaterat om datorn 3 gånger och samma sak händer varje gång. grafikortet är det inge fel på då det endast är några veckor gammalt och har fungerat fläckfritt innan. Formaterade om datorn bara för att bli av med massa skit.
Start / Höger klicka på "Den här datorn" / Hantera / Enhetshantering.
Där kan du ta bort grafikkorts drivrutinerna.
Glöm inte att installera de du du laddat ned från tillverkarens hemsida.
Du kan alltid installera om men den här gången ser du till att kolla innan du använder Windows Uppdaterar och ställer in att den alltid frågar innan den laddar ned och installerar.