2025-05-28, 13:23
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Du glömde Ronneby, en håla som gud glömde.
En gång gjordes ett försök att ha högskolan BTH där samt Soft Center som skulle dra dit investerare. Idag är IT sektorn utbytt mot HVB kids från MENA samtidigt som polis och alla samhällsfunktioner flyttat ut.
Ronneby centrum är numera klassat som utsatt område. Hur fan har vi hamnat här?

Haha....en gång i tiden nånstans 90-talet var jag på väg faktiskt till BTH, dom var kända för sin dataingenjörsutbildning, var trevligt ställe då, visste faktiskt inte det blivit ett MENA område.

Fyfan vad man medvetet förstört Sverige på område efter område.
Citera
2025-05-28, 14:40
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Haha....en gång i tiden nånstans 90-talet var jag på väg faktiskt till BTH, dom var kända för sin dataingenjörsutbildning, var trevligt ställe då, visste faktiskt inte det blivit ett MENA område.

Jag har bott ett litet tag i Ronneby under slutet av 90-talet. Detta var under Ronnebys glansdagar, men tyvärr var jag inte imponerad av stället. Utelivet var en enda sorg. Datanördar blandades med bönder.
1 st. fulsminkad och rätt osympatisk bonnaslampa hade 6 killar på sig direkt. Det hade liksom aldrig inträffat i en stad som Malmö.
Vetskapen att det jag upplevde var faktiskt stadens "golden years" medan det nu tydligen är rena medeltiden där.

Här har du lite artiklar om eländet.
Mellanöstern kom till Ronneby: https://kvartal.se/artiklar/nar-mell...-till-ronneby/
Polis och lagstiftning lämnade Ronneby åt sitt öde: https://www.di.se/ledare/staden-som-...har-overgivit/
Nu är det tydligen ett knarkfäste för det verkar inte finnas något annat att göra där: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/bl...ackande-okning
Citera
2025-06-03, 22:06
Medlem
kajnuss avatar
Lund. Staden var mycket trevligare innan Max IV och ESS etablerades där.
Citera
2025-06-10, 09:21
Medlem
Har nog aldrig varit i en så tråkig stad som Luleå, och då har jag varit i Flen och Borås.
Citera
2025-11-02, 16:16
Medlem
Gävle och Norrköping.
Citera
2025-11-02, 16:24
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Dom ytliga människorna i Stockholm är inflyttade Värmlänningar, Skåningar, Göteborgare m.m.
Glöm inte det.

Du glömmer ju dom asbonniga Norrlänningarna. Tystlåtna, stelbenta, passiva och TRÅKIGA.
Citera
2025-11-02, 16:33
Medlem
Jag säger Stockholm är den sämsta staden att bo i, men Stockholm är stort så det finns rena träsk och det finns riktiga fina platser.

Sveriges absolut fulaste och värsta torg, det är Sergels torg. Men på något sätt så verkar en del stockholmare älska just det fula och äckliga, så deras favorittorg är.. simsalabim! Sergels torg!
Citera
2025-11-02, 18:45
Medlem
Citat:
Inte så lätt flytta från anstalten Sthlm om man har ett jobb, jobben växer ju inte på träd i övriga Sverige precis och en av anledningarna till varför hela landsorten flyttar hit.

Exempelvis Jokkmokk har drygt halva arbetslösheten mot Stockholm.

Sedan beror det ju på vad man jobbar med. Hundtrimmare och genuspedagoger och diverse transferiatjobb tenderar att finnas mest i större städer.
Citera
2025-11-02, 19:42
Medlem
Citat:
Inte så lätt flytta från anstalten Sthlm om man har ett jobb, jobben växer ju inte på träd i övriga Sverige precis och en av anledningarna till varför hela landsorten flyttar hit.

Exempelvis Jokkmokk har drygt halva arbetslösheten mot Stockholm.

Sedan beror det ju på vad man jobbar med. Hundtrimmare och genuspedagoger och diverse transferiatjobb tenderar att finnas mest i större städer.
Citera
2025-11-02, 20:21
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiddmeistr
Eslöv blev nyligen rankad som Sveriges tråkigaste stad vilket är fullt förståeligt.

Annars tar ju Landskrona priset, Sveriges absoluta rövhål. Det finns ingenting som är positivt med den staden. Tomma lägenheter mitt i centrum, en järnvägsstation 3 km utanför stan och rent ut sagt anskrämliga invånare.

Min röst när det gäller Sveriges attraktivaste stad att bo i går nog till Lund eller Sthlm. Lund för att det är en av Sveriges tryggaste städer, gedigen medeltida stadskärna, 10min till Malmö, 50min till CPH, tilltalande klimat(Svenska mått mätt) och ett grymt uteliv(dock bara ifall du är student).

Malmö är staden i mitt hjärta men det händer tyvärr för mycket skit

Uddevalla
Känt sedan länge.
Kolla bara nyheterna därifrån senaste tiden.
Citera
2025-11-02, 22:05
Medlem
Vet inte om man kan kalla det för städer, men alla hålor i värmland och norra Sverige som tex Grums, Filipstad och Sunne. När man kör förbi Grums påväg till fjällen kan man tro att man hamnat i någon rysk stad som Murmansk. Alla hus ser slitna ut och det enda som präglar staden är en stor fabrik. I munkfors är det tydligen även svårt att skänka bort lägenheter. Vilket kanske säger något om hur det är att bo där. Finns dock väldigt mycket fin natur.
Citera
2025-11-03, 19:07
Medlem
Citat:

Ha ha. Kul at se trådstartaren kvar i tråden! Ja stockholm är en grå dyster håla med livlösa människor och trååååkiga butiker, små sketna restauranger... Allt är trasigt eller håller på att repareras... Slussen... Jösses. Ingen verkar veta vad skönhet är...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in