2010-11-02, 16:17
Bannlyst
Skitsamma om någon vet vem man är efter detta, men iallafall, är jättebra vän med en väldigt trevlig tjej, vi delar exakt samma åsikter kring mycket och har så mycket gemensamt, vi kan prata om känslor och då känner man likadant och allt sånt, men vi är bara väldigt bra vänner, alltså inte ihop.

Jag skiter väl i om hon då skaffar en kille eller så, är inte riktigt kär i denne dam på det sättet vet jag. Visst har vi dansat och sånt men det är ju mest "för skoj skull", inget seriöst så, det förstår båda. Men trots det så känner jag en sjukt hemsk känsla när jag tänker på att hon ägnar mer tid åt någon kille som hon är kär i troligen ibland när vi gått ut, de är inte direkt diskreta med att kyssas offentligt, men trots enbart vänskap känner jag ändå en sorts smärta inombords av detta, blir så att säga lite deprimerad av tanken.

Men varför i helvete då undrar jag? Vi är vänner, that's it. Just den stunden hon håller på med detta lowlife mår jag fan illa nästan, just för att jag gillar henne, men sen när vi två snackar och skämtar igen ensamma så går det över, det är en av de bästa vännerna jag träffat i mitt liv, men känslan sitter ändå kvar. Kan man vara kär fastän man inte vet om det? Känns skitskumt, vet inte riktigt vad man vill här. Jag gillar den vänskap vi har men varför känner jag då så starkt emot att hon blir ihop med någon annan?
Citera
2010-11-02, 16:33
Medlem
konfunderads avatar
man kan inte alltid styra över sin känslor... det går över när du blir kär i någon annan.
Citera
2010-11-02, 17:35
Medlem
Men din jävla hötomte... https://www.flashback.org/f279
Citera
2010-11-02, 18:07
Medlem
KalleKokss avatar
Runka riktigt intensivt och så många gånger du orkar och fråga dig själv efteråt om du fortfarande känner detsamma eller bryr dig. Om det inte hjälper, föreslår jag att du börjar gå på någon sorts terapi.
Citera
2010-11-02, 20:18
Medlem
Pewahis avatar
Svartsjuka kallas det. Det behöver man inte vara kär för att uppleva.
Citera
2010-11-02, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pewahi
Svartsjuka kallas det. Det behöver man inte vara kär för att uppleva.

Nä precis. Jag var i en liknande situation med en manlig vän för några år sedan. Bara tanken på att han ägnade uppmärksamhet åt någon annan tjej var jättejobbig (vi var väldigt tighta). Dock ville jag inte vara ihop med honom men väl ha honom nära mig i mitt liv.
Citera
2010-11-02, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zaraja
Nä precis. Jag var i en liknande situation med en manlig vän för några år sedan. Bara tanken på att han ägnade uppmärksamhet åt någon annan tjej var jättejobbig (vi var väldigt tighta). Dock ville jag inte vara ihop med honom men väl ha honom nära mig i mitt liv.

Man var väl rädd för att förlora honom ur mitt liv på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in