2010-11-02, 06:01
Medlem
Conatuss avatar
Min dator har legat i et horn i ca tre/fyra manader nu pga att jag rakade spilla vatten genom flakten ovanfor chassit. Har provat att starta flera ganger med det har inte fungerat.. Nu borjade jag pilla lite och drog ut en sladd fran en av harddiskarna och den startade! Dock borjade det ryka och nu stinker det i hela rummet vad hande? Varfor blev det sa, och ar datorn utom raddning nu? Den ar stationar.
Citera
2010-11-02, 06:14
Medlem
Conatuss avatar
omfg... Vantade en liten stund och drog sedan ut och in sladden igen, drog ut och sedan startade upp och det fungerar!!! Har ingen aning om vad det var for sladd tydligen inte harddisken utan nagon liten silver platta som liknade harddisken men allt fungerar!! Haha ar sa lycklig
Citera
2010-11-02, 06:19
Medlem
theoones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conatus
Min dator har legat i et horn i ca tre/fyra manader nu pga att jag rakade spilla vatten genom flakten ovanfor chassit. Har provat att starta flera ganger med det har inte fungerat.. Nu borjade jag pilla lite och drog ut en sladd fran en av harddiskarna och den startade! Dock borjade det ryka och nu stinker det i hela rummet vad hande? Varfor blev det sa, och ar datorn utom raddning nu? Den ar stationar.

Ingen hemlighet att elektronik kan brja fungera igen nr vattnet torkat, har hnt mig flera gnger.

Men du mste lra dig att ha en vattenflaska vid datorn....s du slipper sdana hr otrevliga verraskningar, asbra tips frn mig, haha.

Sknt att det fixade sig o att datorn fungerar som den ska igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in