2010-11-02, 03:36
Medlem
StefanHeterJags avatar
Har ingen aning om vart man ska ställa denna frågan.
Skulle bara vilja veta vad värdet av Flashback-magasinet Nr 2 (Den med spindeln på omslaget) skulle tänkas kunna ha, ihop med ett antal moderatorers namnteckningar i nämnda magazin. Har sett att det postats länkar till externa försäljningar av sådana produkter i denna forumsdel av Admin förut som kuriosa så därav tänkte jag att eventuellt så kan jag ställa frågan här direkt istället för att lägga ut magasinet för försäljning (då jag inte vill/tänker sälja det).

Magasinet är i gott skick och har en 5-6 moderatorers namnteckning/signatur samt admins signatur på insidan.

Magasinet är självklart inte till salu, utan jag är bara nyfiken på eventuellt samlarvärde. Är det något jag kan ge till min son och säga "Ta väl hand om den, den kan bli värd mycket" eller ska jag bara ha den i min bokhylla och värdera den högt själv?
Citera
2010-11-02, 03:45
Medlem
bahrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Har ingen aning om vart man ska ställa denna frågan.
Skulle bara vilja veta vad värdet av Flashback-magasinet Nr 2 (Den med spindeln på omslaget) skulle tänkas kunna ha, ihop med ett antal moderatorers namnteckningar i nämnda magazin. Har sett att det postats länkar till externa försäljningar av sådana produkter i denna forumsdel av Admin förut som kuriosa så därav tänkte jag att eventuellt så kan jag ställa frågan här direkt istället för att lägga ut magasinet för försäljning (då jag inte vill/tänker sälja det).

Magasinet är i gott skick och har en 5-6 moderatorers namnteckning/signatur samt admins signatur på insidan.

Magasinet är självklart inte till salu, utan jag är bara nyfiken på eventuellt samlarvärde. Är det något jag kan ge till min son och säga "Ta väl hand om den, den kan bli värd mycket" eller ska jag bara ha den i min bokhylla och värdera den högt själv?

Posta bild på den!
Citera
2010-11-02, 05:42
Medlem
[Strange Days]s avatar
Här kan du hitta info om samlarvärdet:

http://www.flashback.se/magazine/

Trodde faktiskt inte att det skulle vara så pass högt; men det är ju klart...det är ett unikt magasin som trycktes i begränsade upplagor.
Citera
2010-11-02, 06:07
Medlem
_abous avatar
Citat:
...har en 5-6 moderatorers namnteckning/signatur samt admins signatur på insidan...
Alltså, va?
Tryckt eller skrivet för hand? Nicknames eller riktiga namn?
Citera
2010-11-02, 09:27
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Alltså, va?
Tryckt eller skrivet för hand? Nicknames eller riktiga namn?
Blandat. Skrivet för hand under en sammankomst.
Citera
2010-11-02, 09:29
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Här kan du hitta info om samlarvärdet:

http://www.flashback.se/magazine/

Trodde faktiskt inte att det skulle vara så pass högt; men det är ju klart...det är ett unikt magasin som trycktes i begränsade upplagor.
Ah, tackar, där har vi 450-850 kronor i samlarvärde på magasinet. Ev. Så gör admins och ett antal moderatorers underskrifter/signaturer att priset höjs/sänks beroende på vad det är för typ av samlare.
Citera
2010-11-02, 09:34
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ah, tackar, där har vi 450-850 kronor i samlarvärde på magasinet. Ev. Så gör admins och ett antal moderatorers underskrifter/signaturer att priset höjs/sänks beroende på vad det är för typ av samlare.

Tror att du definitivt skulle kunna få en tusenlapp; kanske något att räkna in i hemförsäkringsförteckningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in