• 1
  • 2
2010-11-03, 15:27
Medlem
nekropedofilis avatar
Ta ett värmeljus istället, värmer man marshmallows över en gasspis kan de väldigt lätt brännas vid
Citera
2010-11-03, 18:10
Medlem
Todeswalzs avatar
Tändare? Värmeljus? Gillar du en massa äckligt sot på ytan är det säkert jättebra, annars bör du nog använda en sotfri låga som t.ex. den på gasolspisen eller gasolbrännaren man har till ytan på en creme brulee.
Citera
2010-11-03, 20:23
Medlem
Chaplains avatar
Värmeljus är överlägset i avsaknad av glöd.
Citera
2010-11-03, 21:28
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chaplain
Värmeljus är överlägset i avsaknad av glöd.

Har du privat eller antar du att det är så? Jag föreställer mig att en ljuslåga är för sval och sotig. Gasspis eller annan brännare känns som ett bättre alternativ.
Citera
2010-11-03, 22:35
Medlem
zepofans avatar
Det funkar utmärkt att grilla marshmallows med värmeljus. Sot var det någon som var rädd för, men de ska ju inte in i lågan precis, så det är inget problem.
Citera
2010-11-03, 22:46
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Det funkar utmärkt att grilla marshmallows med värmeljus. Sot var det någon som var rädd för, men de ska ju inte in i lågan precis, så det är inget problem.

Noterat!
Citera
2010-11-04, 14:07
Medlem
Chaplains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Har du privat eller antar du att det är så? Jag föreställer mig att en ljuslåga är för sval och sotig. Gasspis eller annan brännare känns som ett bättre alternativ.

Jag har kommit fram till detta empiriskt. Har dock inte gasspis själv, men har som sagt prövat, och detta ett otal gånger på tre olika spisar.
Citera
2010-11-04, 18:59
Medlem
WhiskeyGinWines avatar
Ekonomitips!

Steg 1.
Håll en tändare i högerhanden (alternativt vänsterhanden).

Steg 2.
Håll en marshmallow i andra handen under tändaren (den handen du inte håller tändaren i).

Steg 3.
Tänd tändaren (ni vet nog hur man gör?).

Steg 4.
Grilla så länge du behagar.

Steg 5.
Avnjut den underbara grillade godbiten. Mm!
Citera
2011-10-26, 18:49
Medlem
aintsosweets avatar
Är också nyfiken på om det går att grilla över en gasspis, och inte nödvändigtvis just marsmallows utan kanske äpplen eller spett? :P Kanske är jobbigt men är det ohälsosamt lr riskfyllt?

Jag har förstått att man kan använda tändare och ljus, men som sagt så undrar jag över gasspisen!
Citera
2011-10-26, 21:12
Medlem
Finns det inte risk att det droppar massa fett och annat på gasspisen som kanske bli svårt att rengöra?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in