2010-11-02, 08:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pungluder
orvchatka eller hur det stavas då??
vill ha nåt oberäknelig ras som bara rusar till attack utan förvarning.
kalla det "kukförlängare" eller vad ni vill. men det är respekt jag är ute efter

Du kanske ska börja med att lära dig skillnaden på respekt och rädsla.
2010-11-02, 09:58
Medlem
Zanizailas avatar
Till er som faktiskt skriver här: Mata inte trollet.
2010-11-02, 11:43
Medlem
pungluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zanizaila
jag är inget troll men däremot ärlig. det kan man vara här på flashback.
skiter om ni tycker jag är en fegis, vill bara ha tips på hur jag kan göra hunden så farlig som möjligt.
2010-11-02, 11:48
Bannlyst
Citat:
skiter om ni tycker jag är en fegis, vill bara ha tips på hur jag kan göra hunden så farlig som möjligt.

Det går att köpa färdigtränade s.k skyddshundar, frågan är om möjligheten finns i Sverige eller om import är nödvändigt. Du kan dock räkna med att få punga upp en cirka 70 000 kr, dom är inte billiga och risken är liten att du klarar av en utan att själv bli huggen.
2010-11-02, 13:00
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denstoralampan
Det går att köpa färdigtränade s.k skyddshundar, frågan är om möjligheten finns i Sverige eller om import är nödvändigt. Du kan dock räkna med att få punga upp en cirka 70 000 kr, dom är inte billiga och risken är liten att du klarar av en utan att själv bli huggen.

Jodå, Bockes har, men de säljer inte till sådana som TS.
2010-11-02, 13:07
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:

Problemet är att du vill kombinera egenskaper i hunden som motsäger varandra. Du skriver att du vill ha en oberäknelig farlig hund, men sådana hundar är sällan motståndskraftiga. De tänder snabbt, låter mycket, men står inte för vad de säger. De vänder sig dessutom lika gärna mot dig som mot någon annan eftersom de har mycket skärpa och ofta är osäkra. En hund som däremot står för vad den säger är miljöstark och tänder inte särskilt snabbt. De är snarare lite "tröga" på det området, eftersom de är såpass självständiga och trygga att de inte har behov av att avståndsreglera i tid och otid.

Du får nog bestämma dig vad som är viktigast - en hund som skyddar eller en hund som försöker skrämmas.
2010-11-02, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Jodå, Bockes har, men de säljer inte till sådana som TS.

Tur det, dock finns ju alternativet import kvar.
2010-11-02, 23:17
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Flytta till ett ställe där du inte blir antastad av dina grannar.

Hur svårt ska det vara?

Fegis? Nä,snarare dumhuve,som inte kan/vill försvara dig själv och måste skaffa en hund till det..
(eller kan bryta mönstret och flytta t.ex.)
2010-11-02, 23:22
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Problemet är att du vill kombinera egenskaper i hunden som motsäger varandra. Du skriver att du vill ha en oberäknelig farlig hund, men sådana hundar är sällan motståndskraftiga. De tänder snabbt, låter mycket, men står inte för vad de säger. De vänder sig dessutom lika gärna mot dig som mot någon annan eftersom de har mycket skärpa och ofta är osäkra. En hund som däremot står för vad den säger är miljöstark och tänder inte särskilt snabbt. De är snarare lite "tröga" på det området, eftersom de är såpass självständiga och trygga att de inte har behov av att avståndsreglera i tid och otid.

Du får nog bestämma dig vad som är viktigast - en hund som skyddar eller en hund som försöker skrämmas.
Trots min begränsade hund-kunskap,så är min tanke att hunden,ska se Dig som ledare och hunden ska få skydd av Dig,inte tvärtom,annars kommer man ju bli rövknullad av sin egen hund!

Respekt,är svårt att köpa...
2010-11-02, 23:50
Medlem
h0h0s avatar
Köp en chihuahua och en svart mamba. Knyt orm i svans, och du har den en riktig dödshund. Liten snabb och dödlig
2010-11-03, 19:11
Medlem
Wonderbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ODHGABFE
Eller så låter du hundarna va ifred ditt jävla svin och låt dom bli uppfostrade till normala hundar

Köp ett gym kort och börja med mma istället

Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Satsa pengarna på att köpa dig 2 små kulimplantat. Som du kan operera in i skinflärpen du har under klittan

Citat:
Ursprungligen postat av Zanizaila

Det skulle dock vara för jävligt om det inte är ett troll. Men jag hoppas verkligen så.
2010-11-03, 19:35
Bannlyst
Något "färetag" i Serbien som säljer färdigtränade skyddshundar och dylikt:
http://www.mrazovack9.com/all/dogs_for_sale_breed.php?lg=us&sold=0

Har dock aldrig själv importerat en hund så det får du ta med någon annan. Att döma av bilderna så verkar dom helt klart vara 'våldsbenägna'.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in