Flashback bygger pepparkakshus!
2010-11-01, 11:39
Medlem
Prawler646s avatar
Tjena!

Spelar ett spel där jag kör i window-mode. Mitt problem är att Font storleken är för stor (meny raden längst upp och den längst ner med windows Start knapp) och tar upp text raden i fönstret. Skulle vilja ha dem ca 20-30% mindre. Så jag kollade på "kontroll panelen" och hitta rätt, men det ända problemet var att man bara kan göra storleken större... Normal är minsta. Men även om det är Windows så tycker jag ändå att man kan ändra de på nått fräckt sett.

Gjorde ett par sökningar men fick bara upp guider på hur man gör dem större... Så nu frågar jag här. Hur får man Font storleken att bli mindre än "Normal"?

Tack på förhand!
Citera
2010-11-01, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prawler646
Tjena!

Spelar ett spel där jag kör i window-mode. Mitt problem är att Font storleken är för stor (meny raden längst upp och den längst ner med windows Start knapp) och tar upp text raden i fönstret. Skulle vilja ha dem ca 20-30% mindre. Så jag kollade på "kontroll panelen" och hitta rätt, men det ända problemet var att man bara kan göra storleken större... Normal är minsta. Men även om det är Windows så tycker jag ändå att man kan ändra de på nått fräckt sett.

Gjorde ett par sökningar men fick bara upp guider på hur man gör dem större... Så nu frågar jag här. Hur får man Font storleken att bli mindre än "Normal"?

Tack på förhand!
Din svenskalärare borde skjutas för tjänstefel
tips: man kan ju dölja hela startmenyn
Citera
2010-11-01, 12:02
Medlem
Prawler646s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossepersson
Hastigt skrivet

Tack för svar! Jo, de vet jag. Men jag vill ändå ha en liten rad där jag kan får en översikt över datorn, samt växla mellan fönster när jag kör 2 fönster. Just nu har jag sänkt upplösningen aningen i höj så att jag kan se text raden. Men jag vill ändå förminska meny raden.
Citera
2010-11-01, 12:17
Medlem
-Johan-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossepersson

Menar du hans svensklärare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera