• 2
  • 3
2010-11-01, 17:23
Medlem
sven.hedins avatar
Jag har oxå märkt detta överflöd av snorungar med sin typiska bebisattityd. Men tyvärr, det går inte att göra något åt FB är ett anonymt forum och därmed går det bra att ljuga om sin ålder, vem skulle kunna kolla det?
2010-11-01, 17:29
Medlem
Funderarmusens avatar
Är fruktansvärt trött på alla värdelösa diskussioner som har dykt upp och det beskyller jag mestadels dessa jävla småglin för.

2010-11-01, 17:56
Medlem
FrasseFloyds avatar
Yada yada. Har TS provat att söka? Att söka upp korrekt och relevant information är vardagsmat för en vuxen människa. Det finns gott om diskussioner och de ser i stort sett ut på samma vis. Låt mig illustrera innan jag låser den här.

----------

A: Jag hatar att småbarn finns på Flashback. Varför görs inget?

B: Vad är problemet? Det finns gott om underåriga som kan diskutera seriöst. Det är inte åldern som är problemet, utan folk som är dumma i huvudet.

C: Precis! Se här vad admin har sagt. Håller helt med.

D: Fast det är ju stor skillnad på 18- och 30-åringar. Det kan du väl inte säga något om?

C: Men det är ju inte åldern som är problemet, det är ju folk som inte kan hålla sig till reglerna och diskutera seriöst som förstör, oavsett om de är 18 eller 30.

B: Håller helt med! Bryter man mot reglerna så åker man ju ut, och om unga användare ("småbarn") är sämre på detta så åker det ju ut. Naturligt urval, helt enkelt.

A: Jo men jag är så jävla trött på alla som är så jävla oseriösa. Någon kontroll måste väl FB kunna ha?

B: Nej, det går inte. Enda möjligheterna är ID-koll eller BankID (eller liknande) och skulle det införas faller ju hela anonymitetsskyddet.

E: FB var bättre förr innan småbarnen hängde här.

F: Ja, fy fan.

-------------

Därefter dör diskussionen ut i någon månad, innan ännu en användare, inte sällan ganska nyreggad (men trots det väldigt bevandrad, såklart) stämmer upp i en ny klagosång.

Vill någon diskutera det juridiska bakom 18-årsgränsen är ni välkomna att leta upp en existerande tråd i ämnet eller, om det inte finns någon bra/uppdaterad/relevant, starta en ny.

Nu låser jag den här tråden.

/moderator
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in