2010-11-01, 01:42
Medlem
ajmons avatar
Tjenare, undrar om det är en så bra idé att tatuera sig med antibiotika i kroppen?
Har nämligen tid på tisdag.
Och har dragit på mig öroninflammation nu i helgen, så får väl antagligen en antibiotika-kur imorgon efter jag varit på vc. Så funkar det att gadda sig ändå?
Citera
2010-11-01, 01:51
Medlem
Uppslagsverks avatar
Klart att det funkar. Det är snarare bra att gå på antibiotika eftersom infektionsrisken är lägre än annars.
Citera
2010-11-01, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uppslagsverk
Klart att det funkar. Det är snarare bra att gå på antibiotika eftersom infektionsrisken är lägre än annars.

Bra tänkt.
Men å andra sidan så gör sjukdomen att immunförsvaret inte endast koncentreras på att läka huden.
Ring och prata med dem på tatueringsstudion.
Citera
2010-11-01, 02:23
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmrecentior
Bra tänkt.
Men å andra sidan så gör sjukdomen att immunförsvaret inte endast koncentreras på att läka huden.
Ring och prata med dem på tatueringsstudion.
Jag håller med dig, dessutom har jag för mig att man ska undvika att gå till ställen som tatuerings-studior om man är sjuk.
Antibiotika försämrar dessutom immunförsvaret, så det är inte bara det som kan krångla till det.
Ät massa fil tills det är dags
Fast skulle nog göra som sthlmrecentior säger och ringa..
Citera
2010-11-01, 07:51
Medlem
zedisdeads avatar
Tatuera dig inte, när man är sjuk finns risk för sämre läkning och eftersom din tatuering ska sitta ett tag så är det väl bäst om den blir bra? Det är inte värt att chansa.
Citera
2010-11-03, 18:01
Medlem
ajmons avatar
Jag bestämmde mig för att vänta tills antibiotikan är ur kroppen, somsagt, dumt att chansa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in