Förutom fass.se, finns det någon med några egna erfarenheter. Hittade ingen tråd som gav några konkreta svar, ingen specifik tråd om just B.M.
Så, vad säger ni. Det jag fick höra var att det skulle vara som sobril utan att ge utslag på benzo-sticka. Dvs att det är ett benzo liknande preparat.
Är jag ute och cyklar kanske?
Har käkat xanor de senaste helgerna, säg 4 mån bakåt kanske....
Sabbat min sömn totalt när jag inte käkar.
Men jag blir en helt annan människa när jag äter 2-3 x, blir social och gillar att träffa folk men jag försöker komma ur drogsvängen. När jag inte kör på, så blir jag en eremit istället....
Beklagar, men Buspiron verkar inte alls på benzodiazepinreceptorerna i hjärnan. Det verkar på5HT-receptorerna, ungefär som antidepressiva. Det ger en svag ångestdämpande effekt först efter några dagars kontinuerlig behandling, inte en omedelbar effekt som benzo. Den ångestdämpande effekten av Buspiron är avsevärt svagare än den av benzo.
Buspiron är inte beroendeframkallande och ger inte utslag i drogtest.
För utförlig info se www.fass.se
Beklagar, men Buspiron verkar inte alls på benzodiazepinreceptorerna i hjärnan. Det verkar på5HT-receptorerna, ungefär som antidepressiva. Det ger en svag ångestdämpande effekt först efter några dagars kontinuerlig behandling, inte en omedelbar effekt som benzo. Den ångestdämpande effekten av Buspiron är avsevärt svagare än den av benzo.
Buspiron är inte beroendeframkallande och ger inte utslag i drogtest.
För utförlig info se www.fass.se
Ja hittar också till fass.se men ok, då vet jag..
Hade det varit nåt av intresse så hade fler folk svarat, .
Ja hittar också till fass.se men ok, då vet jag..
Hade det varit nåt av intresse så hade fler folk svarat, .
Jag har ätit buspiron i c:a en månad, har legat på 20 mg under denna tid. Höjde idag dosen till 40 mg per dag och enligt flera doktorer som skrivit på nättidningar så ska det ge effekt först när man når 0,5 mg/kilo av sin kroppsvikt. Jag väger 80 kilo ganska precis så jag återkommer när det börjar hända grejer, än så länge har jag mig veterligen icke känt något, går iofs på voxra samtidigt så ganska svårt att avgöra vilken effekt som kommer från vilken medicin men har inte höjt voxran så får helt enkelt återkomma om ett tag som sagt. Må väl.
Blanda inte buspiron med Alprazolam. Muskler bara slutar att funka. Riktigt jobbig kväll för ett par veckor sen. Slängde i mig ca 60 mg buspiron och 4 mg alpra (xanor, xanax m.m)
Dagen efter så trodde folk att jag hade hamnat i bråk. Ramlade hejvillt, glad att de dyra prylarna i lyan höll sig undan.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!