2010-10-31, 22:21
Medlem
God afton kamrater!

Har haft ett väldigt irritationsmoment som har förbryllat en tid. Det är så att när t.ex. någon loggar in på MSN och jag sitter och kollar film börjar datorn hacka/inte hänga med. Samma sak när jag spelar något i window mode, då känns det som ett ordentligt fps-drop. Det släpper direkt när någonting inte "overlappar" det andra. Har tidigare haft problem med detta och det har löst sig med en formatering. Och det är inget jag är sugen på. Så undrar om någon har varit med om något följande förut?

Har förgäves försökt googla men finner absolut ingenting om saken, min begränsade kunskap om hur jag exakt ska söka kan vara en bidragande faktor.

Radeon 3850 256mb
AMD 4400+
2gb ram

Väl mött
Citera
2010-10-31, 22:25
Medlem
SmutsigSockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatal Error
God afton kamrater!

Har haft ett väldigt irritationsmoment som har förbryllat en tid. Det är så att när t.ex. någon loggar in på MSN och jag sitter och kollar film börjar datorn hacka/inte hänga med. Samma sak när jag spelar något i window mode, då känns det som ett ordentligt fps-drop. Det släpper direkt när någonting inte "overlappar" det andra. Har tidigare haft problem med detta och det har löst sig med en formatering. Och det är inget jag är sugen på. Så undrar om någon har varit med om något följande förut?

Har förgäves försökt googla men finner absolut ingenting om saken, min begränsade kunskap om hur jag exakt ska söka kan vara en bidragande faktor.

Radeon 3850 256mb
AMD 4400+
2gb ram

Väl mött

Att du inte hittat något har mycket att göra med att din dator inte ska köra windows 7.. du kan tjäna på att skaffa bättre (iaf större) graffe och lite mer ram.. cpu:n borde du nästan klara dig på men har du pengar så köp en ny processor med.

se till att skiten passar till morderkort osv..
Citera
2010-10-31, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmutsigSocka
Att du inte hittat något har mycket att göra med att din dator inte ska köra windows 7.. du kan tjäna på att skaffa bättre (iaf större) graffe och lite mer ram.. cpu:n borde du nästan klara dig på men har du pengar så köp en ny processor med.

se till att skiten passar till morderkort osv..

Min prestanda har ökat i och med Windows 7. Datorn lämpar sig alldeles utmärkt för ändamålet den har. Problemet jag har är att datorn börjar bete sig konstigt när något overlappar. Jag är inte dum i huvudet och försöker göra något datorn inte orkar av.
Citera
2010-10-31, 22:40
Medlem
SmutsigSockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatal Error
Min prestanda har ökat i och med Windows 7. Datorn lämpar sig alldeles utmärkt för ändamålet den har. Problemet jag har är att datorn börjar bete sig konstigt när något overlappar. Jag är inte dum i huvudet och försöker göra något datorn inte orkar av.

Det beror helt och hållet på vad du hade för OS innan, hade du vista är det klart att prestandan ökar.
Dock tror jag inte du hade xp, för med den setupen så kan knappast prestandan ökat från xp -> 7.. även om prestandan ökar i vissa fall från xp -> 7..

För övrigt så är det väl när just det händer (när det överlappar) som gör att du får mer cpu-användning..
Citera
2010-10-31, 22:51
Medlem
c.sterns avatar
Klart att datorn ska klara av att köra windows 7. Har 7 på en dator med betydligt sämre prestanda.
Kanske drivrutiner? Testa att ladda ner radarsync och uppdatera alla drivrutiner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in