• 1
  • 2
2010-11-02, 15:25
Medlem
hasenfrasens avatar
My bad, *.dbx är själva mailen och inte adressboken.
Citera
2010-11-03, 01:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StickyFinger
Men du kommer väl åt hans filer via din dator om jag förstått dig rätt? Du letar upp Adressboksfilen på hans dator enligt ovan och sparar den på din dator. Sen Importerar du den på hans dator efter omformateringen.
Edit: Förtydligende
Wab-filen ÄR Adressboken.
Jag kommer åt hans filer ja, men jag kan inte starta programmet. För när jag försöker starta Outlook Express så kommer det upp att det inte går att starta
Citera
2010-11-03, 10:38
Medlem
StickyFingers avatar
Jo jag förstår det. Men har du kopierat filen från hans dator till din dator och försökt öppna den där?
Citera
2010-11-03, 11:48
Bannlyst
Citat:
Jo jag förstår det. Men har du kopierat filen från hans dator till din dator och försökt öppna den där?
Nej, men ska testa det lite senare, har kopplat ut hans hårddisk nu eftersom jag ville seeda medans jag var borta igår
Citera
2010-11-03, 13:05
Medlem
stjernes avatar
Min pappa använder Outlook Express. Förra veckan ominstallerade vi hans dator (XP) helt och hållet. Dock så kom han på sen att han glömt att kolla upp hur man sparar alla mail samt adressboken. Finns det något sätt att trolla fram allt detta igen trots att man ominstallerat datorn? Eller är det kört?
Citera
2010-11-03, 18:52
Bannlyst
Tjenare, jag är nu inne i farsans hårddisk och tittade igenom.

Hittade denna i E:/Program/Outlook Express

http://data.fuskbugg.se/dipdip/wabfi...ookexpress.png , högerklickar jag och tar "Propertise" så står det "Description: Adressbok"

Kan jag te.x slänga in den filen på morsans bärbara dator som är XP och försöka öppna via Outlook express för att kolla om den fungerar, för jag vågar inte formatera hans dator innan jag vet om det är felet.
Citera
2010-11-03, 19:27
Medlem
Nej det är inte adressboken. Läs vad tidigare inlägg så står det precis var din adressbok finns.
Sök på filer som slutar på .wab.
Citera
2010-11-03, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrNilsson
Nej det är inte adressboken. Läs vad tidigare inlägg så står det precis var din adressbok finns.
Sök på filer som slutar på .wab.
Yes, hittade en 2 filer, en som hette Leif men var i formatet .wab och en annan fil i samma mapp som hette Leif.wab~ . Dock kunde jag bara öppna Leif i Outlook

Den filen var på 174kb, i den hittade jag bara en adress

Jag gick in på Importera > Adressbok > Leif

EDIT: Haha, snackade med farsan precis och han säger att han inte har haft några kontakter i sparat i Outlook express utan han har bara kvar alla mailen, hade han sagt det innan så hade det sparat lite tid

Hur gör jag för att infoga Inkorgen och sånt nu till Outlook?
Senast redigerad av Anglarnagbg 2010-11-03 kl. 19:44.
Citera
2010-11-03, 19:54
Medlem
StickyFingers avatar
Eftersom du tydligen har svårt med instruktioner så följ länken nedan istället.
http://support.microsoft.com/kb/270670/sv
Senast redigerad av StickyFinger 2010-11-03 kl. 19:58.
Citera
2010-11-03, 20:33
Bannlyst
Citat:
Eftersom du tydligen har svårt med instruktioner så följ länken nedan istället.
http://support.microsoft.com/kb/270670/sv
Det var hur man fixade in adressboken, jag vill få in mailen. Men tack för länken det stod där.

Nu har jag en fråga, i Outlook mappen så låg Inkorgen.dbx och den var på 20.000kb hur många mail är det UNGEFÄR, jag vet att det varierar men jag hittar bara 65mail när jag lägger in de och det borde vara mycket mycket mycket mer mail, det är från 2007 dom mailen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in