Citat:
Ursprungligen postat av
LikadanSomDu
Jag måste ju säga att jag gillar den svenska modellen. Klart det finns rätt mycket gayiga killar här, men generellt gillar jag den svenska tillbakadragenheten o lite mer tafatta charmen än sydländskt strandraggarstuk. Jag gillar verkligen inte att bli raggad på the old fashion way, med ihärdighet o stereotypa komplimanger. "Hey beautiful lady" säger mig liksom ingenting, Don Juan-grejen känns bara innehållslös o töntig. Därför gillar jag inte att gå ut i utlandet utan manligt sällskap, helt ärligt. Det är ingen feministgrej eller nåt jag säger fast jag fnissar innerst inne, jag tycker det är ocharmigt på allvar. Jag gillar inte tända ljus heller iofs.
Att östeuropeiska tjejer är mer lättraggade har rätt mycket med vem som raggar att göra. Eftersom en rumänsk tandläkare, tyvärr, tjänar mindre än en svensk parkarbetare är svenska killar alltid högstatusaccessoarer i östeuropa. Västerlandet är fortfarande modellen för mindre rika länder, västerlandet o därmed västerländska män är status för mindre bemedlade kvinnor. Tror inte det är svårare än så, möjligt att mentalitet, uppfostran osv har något med det att göra, men i första hand är jag rätt övertygad om att det handlar om cash o inte så mycket mer.
snälla... detta e ett indirekt propaganda av tjejer(feminister här) som jag e såååå otrolig less på..
du/ni alltid will häva er själva med diverse påhitt som : stakars de tjejer i fattiga länder som tänder på plånboken hos en svensk/västerländsk man,,,vet du en sak? jag har varit ihop med flera tjejer speciellt i asin(ej thailand) och gå bara till shanghai eller de större städer så du får se på KLASS...
de tittar inte ens en sned blick på västerlänningar/utlänningar alls...för att? juste...de har klass...
du förmodligen tänker på tidig 80 tal som en karlsnok i skogen gick till thailand o hämtade en fattig ofta ful tjej som en sista utväg att ha någon,,idag har standarden höjts kraftig och internet osv gjort att nu snygga utbildade väst killar söker sig till asin tjejerna och träffar motsvarande tjej,,,detta ser man idag på stan en hel del och jag varit personligen med om att svenska tjejer ibland patrullerar i stan just för att markära revir när de ser en kille med en söt o välputsad tjej från asien,,,,hälften av mina infödda svenska kompisar e ihop eller e gift med tjejer från kina indien brasilen osv.
eller gå till ryssland eller ukraina o beskåda stoltheten hos de tjejer där att de har god utbildning och är mycket kräsna,,,,jag tycker att idag konkurrensen e riktad mot tjejer utomlands och inte de västerländska alls,,massor av amerikanska killar o engelsman som e ute i viften och då handlar det om snygga och väldoftande killar som vill ha en tjej med klass och uppfostran.