Jag har precis omformaterat min laptop med Windows XP PRO.
Problemet är att mitt trådlösa internet inte fungerar.
Jag har även provat att ansluta med en nätverkskabel utan resultat.
Innan omformateringen hade jag Windows 7, då installerades internet automatiskt.
En lämplig drivrutin som då avser nätverksenheten. Windows 7 har inbyggda drivrutiner i sig, men dock ej XP. Åtminstone en begränsad depå med drivrutiner.
För att du ska kunna se mer maskininfo så rekommenderas te.x Everest, SiSoft Sandra.
Jag har precis omformaterat min laptop med Windows XP PRO.
Problemet är att mitt trådlösa internet inte fungerar.
Jag har även provat att ansluta med en nätverkskabel utan resultat.
Innan omformateringen hade jag Windows 7, då installerades internet automatiskt.
Så hur aktiverar jag internet? Tack, mvh cb1
du saknar troligtvis drivrutiner till nätverkskorten
Du måste först inskaffa drivrutinen. Du lär ha ett gult frågetecken under systemegenskaperna där detta flaggas som en konflikt.
Du nämner inget om datorn, d.v.s om det är en bärbar eller en stationär. Inget om hårdvaran, te.x om moderkortet samt vad för nätverkskort som du ha. I och med detta så är det svårt för oss att hjälpa dig.
Nej, drivrutinerna finns, som redan sagt, på tillverkarens hemsida. Du kan ju alltid ringa en vän och be att få komma över och låna dennes dator och ladda ner det på för att sedan lägga allt på en USB-sticka och ta med hem .
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!