2010-10-31, 01:50
Medlem
Blaxmixs avatar
Hej,

Omformaterade datorn nyss(Vista 32), eller jag körde system recovery. Först när jag gjorde det tog det jätte lång tid för det att fungera och sen när datorn startade om sig så kom först "ntldr is missing" upp och inget annat. Kollade så den bootade från rätt HD men det fortsatte komma upp. Gjorde en recovery CD(på en annan dator såklart) och testade i kommandotolken där "/fixboot" och allt annat folk sa att man skulle men inget fungerade. Nu kommer det upp "A disk read occurred press ctrl+alt+del to restart" när jag försöker starta och när jag kör "Diagnostics" som man kan välja när man startar datorn får jag felmeddelandet "BIOHD-4".

Har ingen Vista cd då jag inte fick det till datorn.
Citera
2010-10-31, 01:56
Medlem
ivanrebroffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaxmix
Hej,

Omformaterade datorn nyss(Vista 32), eller jag körde system recovery. Först när jag gjorde det tog det jätte lång tid för det att fungera och sen när datorn startade om sig så kom först "ntldr is missing" upp och inget annat. Kollade så den bootade från rätt HD men det fortsatte komma upp. Gjorde en recovery CD(på en annan dator såklart) och testade i kommandotolken där "/fixboot" och allt annat folk sa att man skulle men inget fungerade. Nu kommer det upp "A disk read occurred press ctrl+alt+del to restart" när jag försöker starta och när jag kör "Diagnostics" som man kan välja när man startar datorn får jag felmeddelandet "BIOHD-4".

Har ingen Vista cd då jag inte fick det till datorn.

När man googlar "BIOHD-4" hittar man bl.a. en person som har hittat en lösning på problemet

http://h30434.www3.hp.com/t5/Lockups...ror/m-p/197841
Citera
2010-10-31, 01:59
Medlem
Blaxmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ivanrebroff
När man googlar "BIOHD-4" hittar man bl.a. en person som har hittat en lösning på problemet

http://h30434.www3.hp.com/t5/Lockups...ror/m-p/197841

Tror inte han har samma problem som mig då lösningen är bland annat att gå in i kontroll panelen och hur gör jag det om den vägrar starta helt?
Citera
2010-10-31, 02:21
Medlem
Men formatera om och installera igen då ?
Citera
2010-10-31, 03:39
Medlem
Hårddisken skadad, fil saknades under installationen (pga hårddisk skadad?) kör ett HDDtest , kan finnas under boot annars bara ladda ner ens iso och bränna
Citera
2010-10-31, 13:36
Medlem
Blaxmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eztelco
Hårddisken skadad, fil saknades under installationen (pga hårddisk skadad?) kör ett HDDtest , kan finnas under boot annars bara ladda ner ens iso och bränna

Och eftersom jag inte fick någon cd till så måste jag köpa ny så jag kan installera operativsystemet igen?
Citera
2010-10-31, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaxmix
Och eftersom jag inte fick någon cd till så måste jag köpa ny så jag kan installera operativsystemet igen?

När min hårddisk la av ringde jag supporten (hp) som skickade ut en ny tillsammans med återställningsskivor!, har du garanti kvar är de bara att ringa och beställa hem nya, vilket ska vara gratis, annars kan du ladda ner någon och använda din egen produktkey
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in